تهران- ایرنا- براساس اعلام یک تارنمای اماراتی در حساب کاربری توییترش، در مراسم معارفه «وینفرد شفر» به عنوان سرمربی باشگاه بنی یاس امارات، این تیم به سفارش مرد آلمانی در آستانه عقد قرارداد با «آیاندا پاتوسی» هافبک آفریقایی فصل گذشته استقلال قرار گرفت.

هافبک آفریقایی و ۲۶ ساله آبی‌های پایتخت در نیمه دوم فصل گذشته به جمع این تیم پیوست و نمایش های قابل قبولی را از خود برجای گذاشت و در این مدت کوتاه به یکی از ستاره‌های محبوب نزد هواداران استقلال بدل شد.

پاتوسی با قراردادی قرضی از باشگاه کیپ تاون سیتی آفریقا به استقلال ملحق شده بود.

بدنبال برکناری شفر از سمت سرمربی آبی‌ها به دلیل کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا، «فرهاد مجیدی» به طور موقت هدایت این تیم را عهده دار شد و پس از اتمام رقابت‌ها و روشن شدن تکلیف استقلال در لیگ قهرمانان، مقامات باشگاه با «آندره آ استراماچونی» سرمربی اسبق اینتر میلان به توافق رسیدند و مرد ایتالیایی به طور رسمی سکان هدایت استقلال را به دست گرفت.

این اتفاقات در حالی رخ می‌داد که شفر در حال مذاکره با باشگاه بنی یاس بود و امروز پس از شرکت در مراسم معارفه، او نیز به طور رسمی سرمربی این تیم اماراتی شد.

بدنبال این انتصاب، رسانه های اماراتی در گزارش هایی پراکنده از توصیه مرد آلمانی به تیم جدیدش برای امضای قرارداد با پاتوسی خبر دادند و حالا این گمانه زنی‌ها رنگ و بوی حقیقت به خود گرفته است.