زنجان - ایرنا - مادر شهیدان خالقی پور گفت: سیاهی چادر از سرخی خون شهدا رنگین تر و کوبنده تر است و فرزندانم به خاطر حفظ انقلاب و حجاب، شهید شدند.

فروغ منهی، شامگاه چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب، در صحن امام زاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان برگزار شد، افزود: سیاهی چادرم بر سرخی خون فرزندانم قداست داشته و با ارزش تر است و وصیت کرده ام که پس از مرگ بر تابوتم چادر سیاه بکشند.

وی که مادر سه شهید است، اظهار داشت: من یک مادر دل شکسته هستم که همه زندگی فرزندانم برای من خاطره است و ۳۵ سال است که با خاطرات آنان زندگی می کنم و افتخار دارم که در راه دفاع از انقلاب و اسلام به شهادت نائل شدند.

این مادر شهید گفت: شهدا برای دفاع و حفظ ارض، ناموس و چادر به مقابله با دشمنان دین و قرآن پرداختند و حال نباید خون پاک این عزیزان پایمال شود که در غیر این صورت فردای قیامت باید در مقابل آنان پاسخگو باشیم.

منهی با تاکید بر اینکه شهدا با شهادت خود تکلیفی سنگین بر دوش ما نهاده اند، افزود: شهدا از خون خود در راه دفاع از ناموس، گذشتند و حال نوبت ما است که با حفظ و رعایت حجاب و عفاف، به وظیفه خود در مقابل آنان عمل کنیم.

مادر شهیدان خالقی پور از زنجان به عنوان شهر شور و شعور حسینی یاد کرد و با بیان اینکه اغلب بانوان زنجانی، محجبه هستند، گفت: داغ فرزند، بسیار سخت است اما مادران و پدران به خاطر عشق به وطن، اسلام و انقلاب، فرزندان خود را تقدیم کردند که این بسیار ارزشمند است.

منهی با تاکید براینکه باید همواره در کنار انقلاب ماند و از حریم ولایت دور نماند، افزود: از اینکه سه فرزند پسرم را در راه انقلاب و اسلام از دست داده ام پشیمان نیستم و اگر به تعداد موهای سرم فرزند پسر داشتم بازهم آنان را راهی جبهه های جنگ می کردم.

وی تصریح کرد: دهه ۶۰ امتحانی بزرگ از سوی خداوند سبحان بود و خوش به حال کسانی که از این امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون آمدند و حال به رغم توطئه‌های دشمنان ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد که این به برکت اسلام و قرآن و توجه و عنایت خداوند است.

این مادر شهید ادامه داد: در هر جنگی، بخش از خاک ایران جدا شد اما در دوران دفاع مقدس، جوانان سینه سپر کرده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد که این مایه فخر و مباهات است.

اولین شهید این خانواده شهید داود خالقی پور، متولد ۱۳۴۴ است که در سال ۱۳۶۲ طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد، دو شهید دیگر این خانواده نیز رسول و علیرضا متولدین ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بودند که به طور همزمان در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید، که همزمان با عملیات مرصاد در جنوب کشور انجام شد در آغوش یکدیگر به فیض شهادت نائل آمدند.

۶۰۸۴/‏۳۰۸۸