سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: دفاتر پیشخوان دولت در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک ۸۰۰ نوع خدمات به دستگاه‌های اجرایی سمنان ارایه می‌دهد.

سید مسعود میررضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۳ دفتر پیشخوان دولت در بخش شهری استان سمنان فعال است که خدمات ارزنده ای برای کاهش روند اداری و تسریع در رسیدگی به مراجعان ارایه می دهد.

وی خاطر نشان کرد: اعطای مجوز راه اندازی دفتر پیشخوان دولت شهری بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و یکی از مراحل دریافت مجوز پرداخت وجه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: میزان دریافت وجه مصوب برای کلانشهرها ۵۰۰ میلیون ریال، مراکز استان ها ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرستان ها ۱۵۰ میلیون ریال است.

میررضایی اضافه کرد: محدودیتی در اعطای مجوز دفاتر پیشخوان دولت به متقاضی وجود ندارد، اما بر اساس چارچوب قانونی نظارت هایی بر روند خدمت‌دهی این دفاتر از سوی اداره کل ارتباطات و فناری اطلاعات انجام می شود.

وی تصریح کرد: به طور متوسط چهار تا ۶ نفر در دفاتر پیشخوان دولت در نقاط شهری سمنان مشغول به کار هستند که در مجموع تعداد شاغلان این بخش در استان سمنان به ۳۵۰ تن می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: یکی از چارچوب های قانونی برای اعطای مجوز دفاتر پیشخوان دولت، بیکار و دارا بودن مدرک حداقل کارشناسی متقاضی است و به افراد دارای شغل این مجوز اعطا نمی شود.

۳۷۰ هزار مشترک تلفن ثابت، و ۱۱۷ سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۰ دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳