تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

پکن- ایرنا- گزارش وزارت مدیریت اورژانس چین نشان می دهد که از آغاز تابستان امسال تا کنون، سیل زندگی حدود 20 میلیون نفر را در این کشور تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است.

گزارش ها حاکی است که دولت چین مجبور شده است به دلیل شدت و خطرات ناشی از سیل، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را جابجا کند و به ۵۸۲ هزار نفر هم کمک های اضطراری ارایه کند.

وزارت مدیریت اورژانس چین روز شنبه اعلام کرد بلایای طبیعی در تابستان امسال در مجموع ۵۳.۴ میلیارد یوان (حدود ۷.۷ میلیارد دلار آمریکا) خسارت به این کشور وارد کرده است به طوری که باعث تخریب ۳۴ هزار واحد مسکونی و از بین رفتن بیش از ۱.۷۶ میلیون هکتار زمین های کشاورزی شده است.

این وزارتخانه تاکید کرده است تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا نیازهای اساسی زندگی افراد سیل زده را تامین کند.

مردم نواحی جنوبی چین هرساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی دارند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال ۱۹۹۸ میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

دو سال پیش نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۴ هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.

توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.