شهرکرد- ایرنا- جوانان دونده چهارمحال و بختیاری موفق به کسب ۳ مدال رنگارنگ در رقابت های کشوری خرم آباد شدند و این نوید بخش روزهای بهتر برای دوومیدانی استان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در مسابقات دوومیدانی پسران جوان کشور به میزبانی خرم آباد در ماده پرتاب دیسک صادق صمیمی مدال طلا و دانیال صفی مدال برنز را به دست آورد و در ماده دوی ۸۰۰ متر مهدی جعفری مدال نقره این دوره از رقابت‌ها را کسب کرد.
کسب مدال در رقابت‌های جوانان از آن جهت دارای اهمیت بود که قرار است این جوانان آینده تیم ملی دوومیدانی ایران را شکل دهند و ساختار تیم ملی از این جوانان خواهد بود.

کسب عناوین رنگارنگ در مسابقات خرم آباد برای چهارمحال و بختیاری ضروری بود چرا که در مسابقات نوجوانان دوومیدانی ایران، دوندگان رده سنی پایه استان موفق به کسب عنوان طلا نشده بودند و این برای آینده دوومیدانی استان نگران کننده بود.

کسب مدال در رشته دوومیدانی برای چهارمحال و بختیاری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این استان یکی از قطب‌های مهم پرورش استعدادهای دوومیدانی است و کسب نکردن مدال و نتایج ضعیف به منزله از دست رفتن کرسی استعدادیابی در فدراسیون خواهد بود.

در تمامی دوره دوومیدانی ۴ دهه گذشته همواره از چهارمحال و بختیاری یکی دو نفر عضو تیم ملی دوومیدانی بودند و اوج این روند به چند سال قبل بر می‌گردد که ۳ ورزشکار این استان اسکله اصلی تیم ملی ایران در المپیک بود.

اهمیت رشته دوومیدانی آنقدر زیاد است که چهارمحال‬ و‬ بختیاری می‌تواند حتی‬ اعتبارات بخشی از‬ هیات‬ هایی‬ که‬ مدال آور و المپیکی نیستند را به این رشته مهم المپیکی اختصاص دهد.‏

رئیس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: مسابقات تدارکاتی خوبی برای ورزشکاران تیم ملی جوانان تا برگزاری مسابقات ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است تا ورزشکاران در آمادگی لازم برای مسابقات جهانی به سر ببرند.

مجید کیهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال بر خلاف سال‌های گذشته فدراسیون آسیایی دوومیدانی مسابقات را به ابتدای سال میلادی برد اما تیم ایران موفق به کسب بهترین نتیجه در طول تاریخ در مقطع نوجوانان و جوانان شد.

به گفته وی، جوانان و نوجوان برتر دوومیدانی ایران در مسابقات خرم آباد و شهرکرد از این پس تا مسابقات جهانی اردوهای منظم و فشرده ای را برگزار می‌کنند تا در آینده ساختار و شاکله اصلی تیم ملی را تعیین کنند و شکل دهند.

به گزارش ایرنا، از چهارمحال و بختیاری محمد ارزنده، محمود (میلاد) صمیمی، محمد صمیمی، عباس صمیمی، روح الله عسگری، روح الله امانی، امیر مرادی، سجاد مرادی، برادران قنبری، داریوش صمیمی، داوود ملکپور و جمعی از ملی پوشان دیگر در ادوار مختلف موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند.

۲۰۹۷