مشهد- ایرنا- میانگین دمای هوا در خراسان رضوی روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود می رسد، به طوریکه بیشینه دمای امروز مشهد به ۴۱ درجه رسید.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روند افزایشی دما در خراسان رضوی که از چند روز گذشته آغاز شده است در ابتدای هفته جاری به بیشترین حد خود می‌رسد و ماندگاری هوای گرم در این استان تا پایان هفته تداوم دارد.

یحیی قاینی پور افزود: بیشینه دمای امروز مشهد ۴۱ درجه سلسیوس بود که تا روزهای پایان هفته جاری بین ۳۹ تا ۴۰ درجه در نوسان خواهد بود.

وی اظهار داشت: کمینه دمای مشهد طی این مدت با روند افزایشی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سلیسوس متغیر است.

وی وزش باد همراه با گرد و خاک را پدیده جوی غالب در خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: سرعت وزش باد در روز دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف استان شدت می‌گیرد که سبب برخاستن گرد و خاک شده و در نیمه جنوبی استان کاهش میدان دید افقی دور از انتظار نیست.

قاینی پور افزود: افزایش میزان ابرناکی آسمان از امروز تا سه‎ شنبه هفته جاری برای مناطقی در شمال غرب و نوار غربی استان پیش‎ بینی شده می‌شود.

وی اظهار داشت: قوچان با کمینه دمای ۱۸ درجه و سرخس با بیشینه دمای ۴۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

وی گفت: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت در شهرستان تایباد با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

۳۰۲۷/‏‬ ۶۰۵۳