تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: یکهزار و ۱۰۰ برگ ارز قاچاق و تقلبی شامل دلار و دینار توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و توقیف شد.

سرهنگ رضا ظهیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم‌های عملیاتی انتظامی مهاباد در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این میزان ارز تقلبی را هنگام کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان از یک دستگاه خودرو سواری مشکوک کشف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۷۰۰ برگ دلار و ۴۰۰ برگ دینار قاچاق و جعلی کشف و ضبط شد.

سرهنگ ظهیریان اظهار داشت: راننده این خودرو و ۲ نفر از همراهان وی پس از تشکیل پرونده مقدماتی تا تعیین تکلیف نهایی راهی زندان شدند و خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی مهاباد از شهروندان خواست تا از خرید و فروش ارز در معابر و خیابان‌ها خودداری کرده و تنها از مراکز و صرافی‌های معتبر اقدام به خرید ارز مورد نیاز خود کنند.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بداخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنجگانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.

مهاباد دارای سه کلانتری است و سالانه افزون بر ده‌ها میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان کشف و ضبط می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳