سمنان- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: فعالیت صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی با وجود فشارهای خارجی برای رونق تولید در کشور جهاد اکبر است.

احمد همتی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن همایش های اتاق بازرگانی سمنان افزود: صنعتگران به معنی واقعی تولید در کشور را با وجود فشارهای خارجی سرپا نگه داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در بعضی موارد برای توسعه یک کشور تفکرهای یک سویه و جهان سومی وجود دارد، در حالی که در کشورهای توسعه یافته ارتباط مردم و مسئولان متقابل است.

وی خاطر نشان کرد: عبور از تحریم ها و فشارهای اقتصادی خارجی با همدلی و هم افزایی مستمر دولت و بخش خصوصی میسر است و از سوی دیگر کارگران و مسئولان هم باید برای حمایت از کارفرمایان در تلاش باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان ادامه داد: سه رکن تولید کارفرما، کارگر و مسئولان باید با نگاه توسعه ای در کنار یکدیگر تجزیه و تحلیل شود و عبور از فشارهای خارجی با همدلی این سه رکن حاصل می شود.

حمایت مجلس از تولید

همتی گفت: در مجلس شورای اسلامی برای تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعت بیشترین حساسیت ها وجود دارد و اینکه بگویند که مجلس برای حمایت از صنعت و تولید اقدامی انجام نداده صحیح نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از روش هایی که در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور اتخاذ شد اشتباه بوده که این امر به اجرانشدن برخی قوانین دامن زده شد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: در ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید و نشست‌های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به قوانینی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده استناد می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر دشمن می گوید در مدت سه ماه اقتصاد کشور را فلج می کند اما موفق نمی شود، به دلیل آن است که کارفرما، کارگران و مسئولان تمام‌قد برای منافع کشور تلاش می‌کنند.

همتی گفت: با وجود تاکید مجلس شورای اسلامی، بحث مالیات بر ارزش افزوده و ساماندهی بخش های مختلف در کشور اجرا نشد و در برنامه پنج ساله مالیات بر مصرف کننده نهایی را مجلس تصویب کرد، اما به دلیل نبود زیرساخت ها دولت آن را اجرا نکرد.

در این آیین با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از صنعتگران برتر استان سمنان تقدیر شدند.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است، استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و ۱۰ شهرک صنعتی با یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که ۲۹ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳