تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

بندرعباس-ایرنا- هرمزگان به لحاظ وجود ظرفیت‌های شیلاتی می‌تواند موجب توسعه و رونق شیلات و آبزیان استان شناخته شده و به عنوان قطب صید و صیادی کشور قرار گیرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی، ارز آوری، افزایش صادارات غیرنفتی بخشی از دستاوردهای صیادی در این استان به شمار می رود.

محمد جوانمرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ورود صیادان هرمزگان به صنعت آبزی پروری، الگوی موفقی برای شیلات کشور است و به عنوان عملی ترین طرح های اقتصاد مقاومتی و راهی برای کاهش ذخایر آبزیان می‌باشد.

وی اظهار داشت: در صورتی که صید غیر اصولی و بدون مجوز در خلیج فارس ادامه یابد، ذخایر آبزیان تحت فشار قرار می‌گیرند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطر نشان کرد: به همین منظور، اتحادیه ها و تعاونی های صیادی استان باید همکاری بیشتری با یگان حفاظت منابع شیلات برای کاهش فشار بر ذخایر آبزیان داشته باشند.

جوانمرد عنوان کرد: مهمترین طرح های در دست اجرای شیلات هرمزگان شامل، ترویج صیادان به استفاده از ابزار صید استاندارد، ایجاد زیستگاه های مصنوعی با مشارکت بخش خصوصی، ارتقای جایگاه تعاونی های صیادی و افزایش درآمد، گسترش صید با قلاب، بررسی وضیعت ذخایر آبزیان و ترغیب صیادان به آبزی پروری است.

وی اضافه کرد: توسعه بهره برداری پایدار از ذخایر فانوس ماهیان به عنوان گنج پنهان دریای عمان در عمق بالای ۲۰۰ متر از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شیلات می باشد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ادامه آبزی پروری در کشور وابسته به صید فانوس ماهیان است و کارخانه های تولید غذای آبزیان به شدت نیازمند تداوم آن هستند.

بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و تا کنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون بچه میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون به استان‌های دیگر صادر شده است.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴