بر اساس این گزارش، داده های منتشر شده اداره گمرک چین نشان می دهد این کشور در مدت زمان مذکور ۳۴.۴ میلیون تن فولاد صادر کرده است.
در ماه ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد-تیر ۹۸)، این کشور ۵.۳۱ میلیون تن فولاد را بارگیری کرده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۲۳.۵ درصد معادل ۶.۹۴ تن کمتر بوده است.
همچنین این رقم در مقایسه با ماه مه (اردیبهشت-خرداد ۹۸) حدود ۷.۵ درصد کمتر بوده است.
از سوی دیگر بهای سنگ آهن در چین که پیش از این با روند کاهشی روبرو شده بود، سه شنبه هفته گذشته به مدار افزایشی بازگشت و با افزایش ۶.۳ درصدی به ۱۳۰ دلار و ۶۵ سنت در هر تن رسید.
گزارشهای خبری نشان می دهد کاهش تولید غولهای سنگ آهن دنیا در سال ۲۰۱۹ ناشی از حوادث محیطی و جوی همزمان با تداوم رشد تولید فولاد چین از محرکهای قیمت سنگ آهن (بخصوص پر عیار) در هفته های اخیر به شمار می آید.
وقوع سیل در معدنی در برزیل و طوفان در استرالیا، موجب شد تا بهای جهانی سنگ آهن از ابتدای امسال با افزایش ۵۰ درصدی در بازارهای بین المللی روبرو شود.
افزایش بهای سنگ آهن، شرکت های تولید کننده فولاد در چین را نگران کرده است تا حدی که دولت این کشور را بر آن داشت تا راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش بهای این ماده معدنی اتخاذ کنند.
اکنون شماری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند: بهای جهانی سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ با کاهش روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بهای سنگ آهن با درجه خلوص ۶۲ درصد در چین در اوایل ماه جاری میلادی (ژوئیه) کاهش یافت و به ۱۱۸ دلار و ۵۵ سنت در هر تن رسید.
این درحالیست که بهای سنگ آهن با درجه خلوص ۶۲ درصد در چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۹ دلار و ۴۶ سنت بود، در حالی که این رقم اندکی از سال ۲۰۱۷ بالاتر است.