گچساران - ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ هزار و ۷۵۷ تن میوه هسته دار تابستانی شامل زردآلو، گیلاس، هلو و آلبالو در این استان تولید و در حال برداشت است.

زواره آزادپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان محصول از حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار سطح باغ‌های بارور میوه‌های هسته دار تابستانی کهگیلویه و بویراحمد برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: سطح باغ‌های بارور محصولات هسته دار تابستانی کهگیلویه و بویراحمد شامل هلو یکهزار و ۱۱، شفتالو ۲۷، زردآلو ۱۶۰، گیلاس ۴۵، شلیل ۳۷ و آلو ۱۶ هکتار است.

وی ابراز داشت: بیشترین میوه‌های هسته دار تابستانی تولید شده در استان هلو و زردآلو است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از میوه‌های هسته دار تولید شده در شهرستان‌های بویراحمد و دنا برداشت می‌شود.
آزادپور بیان کرد: کار برداشت ۲۸۵ تن گیلاس در باغ‌های استان پایان یافته و دیگر میوه‌های هسته دار در حال برداشت است.
وی عنوان کرد: میوه‌های برداشت شده تابستانی در کهگیلویه و بویراحمد به مصرف داخل استانی و استان‌های مجاور می‌رسد.

آزادپور گفت که پیش بینی می‌شود امسال ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.
بیش از ۳۹ هکتار باغ در این استان وجود دارد که از این میزان بیش از یک هزار و ۹۰۰ هکتار آن سطح بارور و غیر بارورمیوه‌های هسته دار تابستانی است.

سالیانه بیش از ۹۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمدتولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

۸۱۴۳/‏۶۱۱۰