همدان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان معتقد است: عمارت نورمهال و زمین های اطراف آن که اکنون به بوستان تبدیل شده، متعلق به این نهاد است.

پیمان ترکمانه عصر سه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: این ملک به متراژ ۲۰ هزار متر مربع متعلق به کمیته امداد بوده و در این سال‌ها هزینه بسیاری برای این ملک شده است.

وی بیان کرد: فارغ از قوانین و ارزش تاریخی این ملک، روال اخذ مجوزها به طور قانونی انجام شده و ۲ طرف موضوع نیز نهادهای حاکمیتی هستند و شخص ثالثی در این خصوص نبوده که شائبه‌ای ایجاد شود.

ترکمانه روند صدور مجوزها برای ساخت و ساز را شفاف دانست و گفت: در این سال‌ها برای حفظ عمارت نورمهال زحمات زیادی کشیده شده است و حتی بخش اعظم این زمین را برای ایجاد پارک و رفاه مردم اعطا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین باقی مانده نیز برای جبران بخشی از همکاری با مدیریت شهری و در راستای کمک به قشر محروم برای ساخت و ساز اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان افزود: نقشه اولیه ساخت بنا نیز نزدیک به عمارت نورمهال با مساحت زیربنایی و ارتفاع بیشتر بود که حتی پذیرفتیم کمتر شود.

ترکمانه با گلایه مندی از تیتر برخی رسانه‌ها در موضوع عمارت نورمهال گفت: کمیته امداد (ره) همواره در حال خدمت به عزیزترین قشر جامعه است و در این خصوص فراتر از آنچه که اختیار داشته‌ایم، همکاری کردیم.

وی پیرامون شکایت در محاکم قضایی گفت: شکایت از شهرداری حرف درستی نیست بلکه فقط برای اطلاع و رعایت حقوق مدنی، به عنوان اطلاع از شهرداری دعوت شده و هیچ حکمی صادر نشده است.

مدیرکل کمیته امداد ا مام خمینی (ره) همدان اضافه کرد: بر اساس مقررات موجود در سیستم اجرایی استان هیچ نهادی اجازه شکایت از نهادی ندارد و کمیته امداد نهایت همکاری را دارد.

وی گفت: فاصله با عمارت قانونی بود و اکنون نیز از هرگونه پیشنهاد ظرف همین چند روز استقبال می‌کنیم در غیراینصورت نمی‌توانیم بیشتر انتظار کشیده و ضرر کنیم.

۷۵۲۰/‏۲۰۸۷