مهدی جعفری در نشست بررسی وضعیت راههای استان و خدمات رسانی به آنها که عصر سه شنبه به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با تاکید بر اینکه سیاست راه و شهرسازی افزایش باندهای دوم است افزود: در چهار سال گذشته ۳۴۲ کیلومتر باند دوم تحویل مردم شده است.
وی انجام عملیات دوباندسازی در محورهای بیرجند - زاهدان، گناباد خضری، فردوس - بجستان و سایر محورها را یادآور شد و گفت: در هر کدام از این مسیرها قسمتی از محور تا دهه فجر تکمیل و بهرهبرداری می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۲ پروژه باند دوم در کل استان در حال اجراست که کل شهرستان ها در آن واقع شده است.
وی گفت: ۲ کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی عبور می کند که ۳۵۷ کیلومتر در مسیر چابهار - مشهد و ۳۵۷ کیلومتر در مسیر بندر عباس - مشهد در حوزه استان واقع شده است.
جعفری با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از هر کدام این محورها تبدیل به بزرگراه شده است افزود: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی ۱۰ کریدور اصلی کشور است و هر سال نیز اعتبارات این کریدورها بالای ۱۰۰ درصد تخصیص می یابد.
وی بیان کرد: با توجه به حجم ترافیک در این ۲ کریدور تصادفات هم زیاد است و بالای ۵۰ درصد تلفات در این ۲ محور اصلی است که بیشترین حجم ترانزیت را دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ۲ کریدور شرق به غرب و غرب به شرق نیز گفت: این محورها از سمت طبس - یزد - دیهوک - بیرجند - سربیشه - ماهیرود امتداد دارد.
وی با اشاره به مسیر اصفهان - طبس - بیرجند به عنوان یک محور مهم در استان اظهار داشت: مسیر دیگر قابل اهمیت نیز محور قاین به خواف است.
جعفری با اشاره به وجود یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه اصلی در خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۶۴ کیلومتر از این جاده ها تاکنون تبدیل به بزرگراه شده است.
وی از ترافیک سنگین در محور دیهوک به طبس یاد کرد و گفت: به خاطر این حجم ترافیک تلفات رانندگی نیز افزایش یافته و روز به روز هم این ترافیک بیشتر می شود که نیاز به احداث باند دوم دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: چهار کیلومتر از محور طبس به دیهوک نیز در حال اجرا بوده که جزو اولویت ها محسوب میشود.
۹۸۹۳*۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۹۰ کیلومتر باند دوم راههای استان آماده آسفالت است که امیدواریم تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد.