شهریار آل شیخ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: یکی از وعده های دوره پنجم شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، شهرهوشمند و شهروند محوری است که هم اکنون این مهم در شهرداری منطقه ۱۲ مشهد به صورت آزمایشی به اجرا در آمده است.
وی اضافه کرد: خدمت در این درگاه در حوزه های عمران و شهرسازی، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و هنری و ارتباط مردمی صورت می گیرد و نیاز شهروندان به مراجعه حضوری برطرف شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: شهروندانی که به خدمات در منطقه ۱۲ نیاز دارند در بدو ورود آموزش های لازم در خصوص نحوه استفاده از خدمات الکترونیک را دریافت می کنند تا بتوانند به راحتی از طریق سایت اینترنتی پیگیر درخواست خود باشند.
آل شیخ افزود: برای محقق شدن شهرداری الکترونیک در ابتدای این پروژه و طی ماه های آینده تعدادی از کارشناسان و مدیران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در این مجموعه مستقر هستند تا همزمان ایراداتی که ممکن است در حین انجام کار رخ دهد را برطرف کنند.
وی ادامه داد: این اقدام، آغاز برداشتن گام های مهمی به سمت شفافیت و عدالت اجتماعی در ارائه خدمات شهرداری مشهد است و سبب افزایش سرعت فرآیند خدمت رسانی به شهروندان می شود.
او اضافه کرد: این طرح هم اینک قابل استفاده است و در این منطقه درخواستها ثبت می شود ولی پاسخ ها غیرحضوری انجام می شود و شهرداری الکترونیک به زودی در سایر مناطق مشهد نیز عملیاتی خواهد شد.
منطقه ۱۲ شهرداری مشهد در راستای توسعه این شهر در سال ۱۳۸۳ با محدوده ای به وسعت دو هزار و ۱۵۴ هکتار و حریم پنج هزار هکتار تأسیس شد و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ محدوده منفصل توس در شمال غربی مشهد به مساحت سه هزار و ۴۴۸ هکتار نیز به این منطقه ملحق شد.
در حال حاضر این منطقه با احتساب سه ناحیه در مجموع با وسعت پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از نظر وسعت، مقام اول را بین مناطق شهرداری مشهد داراست و حدود ۱۷ درصد کل شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲