مشهد- ایرنا- مسابقات جودوی المپیاد استانی استعدادیابی و انتخابی نونهالان و نوجوانان خراسان رضوی با حضور ۵۸۰ جودو کار در مشهد برگزار شد.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی روز جمعه در خصوص مسابقات جودوی استعداد یابی استان به خبرنگار ایرنا گفت: دومین المپیاد استعدادیابی و انتخابی نونهالان و نوجوانان استان با حضور جودوکاران شهرستانهای قوچان، چناران، گلبهار، تربت جام، تربت حیدریه، فریمان، سبزوار، نیشابور، کلات، طرقبه، درگز، سرخس و ۲۱ باشگاه فعال روستاها و شهرهای حومه شهر مشهد دیشب در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

احمد امیر فخریان افزود: با توجه به استقبال گسترده و غیرقابل پیش بینی ورزشکاران و مربیان از این رقابتها و ادامه یافتن مسابقات تا بامداد امروز، دیدار جودوکاران راه یافته به مرحله پایانی و همچنین رده بندی به زمان دیگری موکول شد.

وی ادامه داد: این افراد در یک اردوی آمادگی انتخابی تیم استان خراسان رضوی شرکت می کنند و بعد از برگزاری این مسابقات نفر برتر هر وزن به مسابقات استعدادهای برتر جودوی کشور که اواخر مرداد امسال در یزد برگزار می شود اعزام خواهد شد.

او اضافه کرد: در حاشیه این مسابقات از مدال آوران جودوکار خراسان رضوی از جمله حیدر زحمتکش ملی پوش طلایی مسابقات جهانی کارگران در اسپانیا قدردانی و با خانواده های وحید ابراهیمی و مصطفی صباغی ملی پوشان نوجوان فقید خراسانی جان باخته در حادثه تلخ سقوط هواپیمای حامل جودوکاران در سال ۸۸ ابراز همدردی و تجلیل شد.

چهار هزار مرد و هزار زن ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته‌های جودو، جوجیتسو و کوراش در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

۷۵۰۷/‏۱۹۲۲