مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تداوم استقرار جوی به نسبت آرام و پایدار در منطقه، روند گرم شدن دمای هوای این استان همچنان ادامه دارد.

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ادامه دار بودن روند افزایش دما برای روزهای آینده است که حداکثر دمای بیشتر شهرهای استان را به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رساند.

وی ادامه داد: برای ۲ روز آینده نیز دمای هوای در منطقه پایدار بوده ولی در بعدازظهر سرعت وزش در برخی مناطق به ویژه جنوب استان به طور محسوس بالا خواهد رفت.

محمدپور اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و تکاب با حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بوده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین ۱۴ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین ۱۶ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏