شهرکرد -ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری از آماده شدن توزیع یک هزار تن گوشت مرغ برای عرضه به بازار مصرف در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، الله کرم نصیری روز شنبه در جلسه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری از تولید و آماده توزیع ۵۰۰ هزار قطعه مرغ بالای ۴۰ روز تولیدی در مرغدای های استان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده این میزان مرغ گرم با قیمت مصوب هرکیلو  ۱۲۹هزار ریال به صورت گستره در سطح بازار توزیع خواهد شد.
به گفته وی،به منظور تامین مواد پروتئینی استان و تعادل در بازار مصرف روزانه افزون بر ۶۰ تن مرغ گرم  و منجمد در بازار با قیمت مصوب در این استان توزیع خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه  از نظارت کامل بر توزیع مایحتاج مردم به ویژه ماده پروتئینی خبر داد. 
محمد کاظم منزوی ، به نبود محدودیت عرضه گوشت مرغ گرم و سرد  در طول سال جاری اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان جهادکشاورزی، نهاده و خوراک مورد نیاز طیور و دام استان با قیمت مصوب تامین و ذخیره سازی شده است. 
وی تصریح کرد: با روند جوجه ریزی در مرغداری های استان ، هیچ گونه مشکلی برای تامین گوشت مرغ در طول سال جاری وجود ندارد. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز گستره توزیع گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد در  استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این میزان مواد پروتئینی با نظارت کامل در بازار توزیع می شود. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: تامین کالا در این استان به راحتی انجام می شود و در شرایط کنونی بازار استان آرام و تمامی اقلام اساسی مردم در انبارها موجود است. 

رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از  جوجه ریزی ۲ میلیون و ۵۰ هزار قطعه ای در دو دوره معین در مرغداری های این استان در بهار و تابستان امسال برای تامین گوشت مرغ مصرفی استان خبر داد.

ذبیح الله غریب  افزود: از این میزان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید استحصال وارد چرخه مصرف می شود. 
وی ، با بیان اینکه جوجه ریزی در ۲۰۴ واحد مرغداری گوشتی این استان انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، برای تامین گوشت مرغ تا پایان سال هیچ محدودیتی وجود ندارد. 
رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت سفید در این استان ۵۰ تن است، افزود: مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می شود. 
غریب، از تامین بخش عمده ای از گوشت قرمز استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تامین گوشت منجمد و گوشت گرم وارداتی مورد نیاز استان، تعادل در قیمت گوشت قرمز برقرار می شود. 

به گزارش ایرنا، همچین در این جلسه مقرر شد مرغدای های موظف به رعایت قیمت گوشت مرغ با عرضه به قیمت مصوب تعیین شده تحویل به مشتری شدند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷