سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: آینده صنعت در این استان، به دلیل میل به سرمایه‌گذاری به دلیل بالا بودن ضریب امنیت، پررونق پیش‌بینی می‌شود.

حشمت الله عسگری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی، تامین بودن زیرساخت‌هایی مانند شبکه ریلی و کم بودن هزینه تولید، مورد استقبال سرمایه گذاران است و نیاز به برگزاری همایش برای جذب سرمایه‌گذار نیست.

وی ادامه داد: در روند احداث یک واحد تولیدی، سهم زمین در سرمایه‌گذاری بالاست، اما در استان سمنان به دلیل وسعت اراضی و پایین بودن هزینه آماده سازی زمین، طرح های بزرگ با هزینه کمتر اجرا می شود و همین موضوع موجب جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۶ هزار هکتار مجموع اراضی داخل شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه استان سمنان است که دارای ظرفیت بالایی است

عسگری خاطرنشان کرد: در سه منطقه ویژه واقع در شهرستان های سمنان، دامغان و گرمسار زیرساخت فراهم و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و در شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز ایجاد منطقه ویژه در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: استان سمنان در شاخص کسب و کار با یک اختلاف اندک، در رتبه چهارم کشور قرار دارد و البته سمنان در شاخص رتبه کسب و کار رتبه بالاتری دارد و قرارگیری در رتبه چهارم مورد انتقاد است زیرا نیاز است مدیران به برخی شاخص ها در استان توجه ویژه تری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه در استان زمینه برای رونق اقتصادی و توسعه صنعت مهیا است، گفت: سمنان در زمینه منابع مالی برای حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری مشکلی ندارد و از طرح های توسعه و اجرای واحدهای تولیدی حمایت می‌کند.

در استان سمنان پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در سه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷ واحد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳