مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۲ روز آینده تداوم خواهد داشت و از اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری خنک می‌شود.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش دما در آسمان آذربایجان‌غربی از صبح روز چهارشنبه محسوس بوده و به طور میانگین بین ۲ تا چهار سانتی‌گراد خنک‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان از حاکم بودن جوی آرام و به نسبت پایدار برای ۲ روز آینده در منطقه است و تداوم روند افزایشی دما در بعدازظهرها با احتمال افزایش ابر و وزش باد در برخی از مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بوکان و پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای استان و چالدران با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین ۱۹ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین ۲۲ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

آذربایجان‌غربی سالانه در فصل تابستان میزبان هوای پرارتفاع جنب حاره از مناطق غربی و جنوبی است که گرمای مناطق شبه جزیره عربستان را به این مناطق هدایت می‌کند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳