همدان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: پس از وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در یکی از مناطق این شهر، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران واحد تجسس کلانتری ۱۲ مدرس قرار گرفت.

سرهنگ جمشید باقری در تشریح این خبر افزود: مأموران با استفاده از روش‌ها و شگردهای پلیسی توانستند یک مرد ۲۶ ساله را که ردپای وی در بیشتر سرقت‌ها وجود داشت شناسایی و با هماهنگی مقامات قضائی در یک عملیات پلیسی او را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: متهم که در حین فروش یک دستگاه دوچرخه مسروقه بود به همراه مالخر بازداشت و به کلانتری منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت ۱۱ دستگاه دوچرخه اعتراف کرد.

سرهنگ باقری اضافه کرد: هر ۲ متهم با دستور قضائی برای بررسی تخصصی جرایم به دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی در ادامه گفت: همچنین یک سارق منزل که در مجلس عروسی اقدام به سرقت از منزل همسایه میزبان کرده بود توسط ماموران کلانتری ۱۳ همدان بازداشت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: ساعت پنج صبح روز جمعه (۲۸ تیرماه) خبر سرقت از منزل واقع در یک مجتمع مسکونی به مرکز فوریت‌های پلیس اعلام و بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری ۱۳ عین القضات به محل اعزام شدند.

سرهنگ جمشید باقری افزود: پس از حضور مأموران و بررسی‌های مقدماتی، مشخص شد سارق که یک مرد جوان بوده از طریق بالکن و پنجره آشپزخانه وارد منزل شده و پس از سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه و کیف زنانه حاوی مدارک شناسایی، هنگامی که صاحبخانه متوجه حضور او شده پا به فرار گذاشته است.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات و بررسی دوربین‌های مدار بسته محل سرقت، تصویری از سارق به دست آمد و مشخص شد این سارق، شب قبل در منزل یکی از همسایگان این مجتمع در مجلس عروسی حضور داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: در حالی که هنوز ۲ ساعت از وقوع این سرقت نگذشته بود یک سرقت دیگر، مشابه سرقت نخست از یک منزل مسکونی در همان محله به مأموران اطلاع داده شد.

سرهنگ باقری افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارق با همین شیوه قبل از ساعت هفت صبح وارد منزل شده و پس از سرقت چهار دستگاه گوشی تلفن همراه متواری شده و صاحبخانه هنگامی که متوجه سرقت شده با پلیس تماس گرفته است.

وی بیان کرد: با شگردهای خاص پلیسی، متهم دستگیر و در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ۲ فقره سرقت منزل و پنج دستگاه تلفن همراه هوشمند اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان با عنوان اینکه اموال مسروقه تحویل مالباختگان شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد..

عابر پیاده در همدان جان باخت

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر ۷۵ ساله در بلوار بهادربیگی شهر همدان این پیرمرد جان خود را از دست داد.

سرهنگ جمشید باقری به خبرنگار ایرنا بیان کرد: ساعت ۱۷ و ۵۷ دقیقه روز گذشته یک مورد سانحه رانندگی توسط شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی شد.

وی اضافه کرد: با حضور تیمی از مأموران کلانتری ۱۲ شهرک شهید مدرس در محل مشخص شد که تصادف بین یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده رخ داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: عابر پیاده در این سانحه به شدت مصدوم و توسط آمبولانس به اورژانس بیمارستان بعثت منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ باقری اضافه کرد: طبق نظر کارشناسان تصادف پلیس راهور شهر همدان، بی توجهی راننده ۳۶ ساله این خودرو به جلو عامل بروز این سانحه فوتی بوده است.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷