گنبدکاووس - ایرنا - مراسم رونمایی از تجهیزات آموزشی در قالب طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین گنبدکاووس به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عصر دوشنبه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار ویژه و برخی مسوولان این شهرستان برگزار شد.  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: این تجهیزات که در بخش های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، تاسیسات برق، کشاورزی و صنایع دوخت می باشد، برای مهارت آموزی علاقه مندان در مناطق حاشیه نشین گنبدکاووس مورد استفاده قرار می گیرد.

سیدعلیرضا حسینی طلب افزود: این تجهیزات آموزشی به مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تخصیصی حوزه آسیب های اجتماعی وزارت کشور به این استان، خریداری شده است.

وی اضافه کرد: طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین یک طرح کشوری است که در استان های مختلف از جمله استان گلستان با هدف مهارت آموزی به جامعه هدف بالاخص جوانان و زنان سرپرست خانواده در مناطق حاشیه نشین و توانمندسازی آنان اجرا می شود.

حسینی طلب، مهارت آموزی به جامعه هدف در مناطق حاشیه نشین را از رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استان ذکر کرد و بیان داشت: مهارت آموزی مقدمه ای برای ایجاد اشتغال افراد است که بر این اساس سال گذشته ۱۵۲۴ مهارت آموخته از مراکز فنی و حرفه ای گلستان وارد بازار کار شدند.

وی با اشاره به وجود چندین محله حاشیه نشین در گنبدکاووس، این شهر را دارای ظرفیت بالا برای راه اندازی خانه مهارت دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مدیران آموزشگاه های بخش خصوصی تحت نظارت آن آمادگی کمک به راه اندازی این خانه را دارند که برای تحقق آن، حمایت مسوولان این شهرستان لازم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان همچنین با اشاره به آغاز مجدد عملیات اجرایی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس پس از چند سال توقف، گفت: پارسال برای تکمیل این پروژه مبلغ ۲۵ میلیارد ریال پیش بینی شد که ۵۵ درصد آن تخصیص یافت و درسال جاری نیز از محل اعتبارات استانی و شهرستانی اعتبارات خوبی برای به بهره برداری رساندن این مرکز در نظر گرفته می شود.

حسینی طلب افزود: درحال حاضر دو مرکز فنی و حرفه ای دولتی ویژه خواهران در گرگان و کردکوی فعال است و با راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس طی یک تا دو سال آینده، استان گلستان صاحب سه مرکز آموزشی ویژه خواهران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم نیز یک آموزشگاه فنی و حرفه ای بخش غیر دولتی گنبدکاووس مورد بهره برداری قرار گرفت.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰