ارومیه- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوی گفت: در چهارماه نخست امسال، ۱۴۳ هزار نفر ساعت دوره آموزش مهارتی در قالب رشته‌های مختلف برای متقاضیان در این مرکز ارائه شده است.

نعمت همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آموزش ها در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر در ۲ قسمت خواهران و برادران و در کارگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی و دانشگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین آموزش ها در بین حرفه های این مرکز در بخش صنعت و در رشته های موبایل، الکترونیک و تعمیرات لوازم خانگی بوده و کمترین آموزش نیز در بخش فرهنگ و هنر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزش‌های بازار محور در رشته های خیاطی، گیاهان دارویی را در اولویت آموزشی خود قرار داده است، افزود: استقبال شایان توجهی جهت حضور در این دوره ها انجام شده و در کسب درآمد خانوارها و اشتغال آنها مثمرثمر بوده است.

همتی از کسب رتبه برتر مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوی در مهارت آموزی به زندانیان این شهرستان در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: تجهیزات مربوط به دوره آموزشی جایگاه های CNG با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خوی با ارزش بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در اختیار مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قرار گرفت تا کماکان این مرکز آموزشی روند مترقی و به‌روز خود را در راستای آموزش‌های فنی و حرفه ای ادامه دهد.

۲۰ مربی در مرکز فنی حرفه ای خوی مشغول فعالیت هستند.

۸۱۳۵/‌۲۰۹۳