تهران- ایرنا- رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: المپیادهای دانش‌آموزی ابزار گسترش علم و دیپلماسی هستند و المپیادی‌ها سفیر کشورها محسوب می‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی که در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این گردهمایی در گام اول قدردانی و تجلیل از مدال‌آوران است که در مسیر اعتلای نام ایران گام برداشته  و در مسیر سخت آمادگی المپیاد، تلاش و پشتکار داشته‌اند.

مهاجرانی بابیان اینکه دانش آموزان در دوره آمادگی المپیاد در فصل تابستان در یک دوره ۴٠ روزه و یک دوره هفت ماهه از خانواده های خود دور هستند، گفت: جامعه و اقتصاد امروز به کمک علم ساخته می‌شود و المپیاد به‌عنوان یک وسیله است که با آن عمق دانش و علم شناخته می‌شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: بیش از ١١٠ کشور المپیادها را به رسمیت شناخته و بیش از ٩٠ درصد کشورها در المپیادها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید بر حضور نسل جوان کشور دارند، تصریح کرد: سال ۶۶ برای اولین بار در المپیاد جهانی شرکت کردیم و المپیاد علمی از دستاوردهای پربرکت انقلاب است.  

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه از سرپرست وزارت آموزش‌ وپرورش دو درخواست داریم، اظهار کرد: مدال‌آوران شش سال گذشته با رئیس‌جمهور دیدار داشته باشند و دانش آموزان رشته فیزیک که به دلیل میزبانی رژیم غاصب اسرائیل در المپیاد فیزیک شرکت نکردند از امتیاز مدال طلای المپیاد جهانی بهره مند شوند. 

مهاجرانی بابیان اینکه دانش آموزان تا پایان سال ٩٧ موفق به کسب ٧١٢ مدال جهانی و ۶ هزار مدال کشوری شدند، گفت: حضور در مجامع جهانی بسیار با اهمیت است، اما نباید فراموش کنیم که ریشه در همین خاک ‌داشته  و یادمان باشد چشم‌های زیادی می‌خواهند ما را در ایران ببیند و دست‌های زیادی منتظر خدمات جوانان در کشور هستند.

مراسم تجلیل از مدال‌آوران و اعضای تیم‌های المپیادهای ریاضی، فیزیک و زیست‌شناسی سه شنبه شب در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.