تهران – ایرنا- منابع محلی امروز (پنجشنبه) از درگیری شدید نیروهای ارتش ملی لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری "اخبار لیبیا"،  منابع محلی گفته اند صدای انفجار از جنوب طرابلس و همچنین در مسیر فرودگاه طرابلس به گوش می رسد.

 این منابع با اشاره به این که تنش ها از دیشب چهارشنبه در منطقه "الرملة" در جنوب طرابلس آغاز شده است، تاکید کردند درگیری ها با سلاح های سنگین و سبک در محور "عین زاره" و در نزدیکی فرودگاه طرابلس ادامه دارد و هیچ یک از طرفین پیشرفتی نداشته اند.

شورای عالی لیبی هفته گذشته با هشدار به حمله قریب الوقوع نیروهای "خلیفه حفتر" فرمانده نیروهای نظامی شرق لیبی به طرابلس، اعلام کرده بود: اطلاعاتی دال بر حمایت مصر، امارات و فرانسه از این حمله وجود دارد.

 پیش بینی شده درگیری ها در جنوب طرابلس به ویژه بعد از سخنرانی خلیفه حفتر شدت گیرد.

خلیفه حفتر: پیروزی نزدیک است

 تهران – ایرنا- "خلیفه حفتر" فرمانده ارتش ملی لیبی دیشب (چهارشنبه) با تاکید بر نزدیک بودن پیروزی، نیروهای ارتش ملی لیبی را به آماده باش و پیشروی به سمت طرابلس پایتخت فراخواند.

حفتر در سخنرانی خود در جمع  نیروهای ارتش ملی لیبی افزود: هدف ها آزادی، ثبات و یکپارچگی کشورمان است و تلاش می کنیم طربلس را به عنوان پایتختی برای تمام لیبیایی ها باز پس گیریم.

اوضاع در لیبی (۱۵ فروردین ماه) همزمان با دستور ژنرال حفتر یار غار و رفیق گرامابه و گلستان "معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی، به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات و عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و ارتش «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» (مورد پذیرش جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را برعهده دارد.//