تهران- ایرنا- علی ربیعی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (جمعه) از ستاد هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در این هیات، سخنگوی دولت در بازدید خود از این محل واقع در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در جریان چگونگی برگزاری این انتخابات قرار گرفت.

وی گفت: برای رای دادن به محله جوادی خواهم رفت.

مسئولان هیات اجرایی انتخابات شورایاری‌های تهران مراحل برگزاری این انتخابات را برای ربیعی تشریح کردند.

به گزارش ایرنا پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در تهران که از ساعت ۸ امروز آغاز شده تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و در صورت نیاز، برگزارکنندگان مجاز هستند رای‌گیری را در دو نوبت دو ساعته تمدید کند.

در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر که تا ساعت ۸ دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار کمک کننده ای دارند.

تهرام/۹۳۵۳/ ۱۰۰۸