تهران- ایرنا- پنجمین مدرسه تابستانی اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه تهران، این مدرسه با موضوع «مدیریت منابع انرژی در اوج مصرف برق» ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار می شود.

در این مدرسه تابستانی، به مدت ۹ روز مهارت آموزی به ۱۰ تیم ۳ تا ۴ نفره در اجزای اصلی سازنده یک محصول مبتنی بر اینترنت اشیا شامل سیستم نهفته، شبکه ارتباطی، پلتفرم اینترنت اشیا و اپلیکیشن و سرویس به نحوی انجام می شود که هر تیم کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) مبتنی بر اینترنت اشیا را به عنوان یک راهکار برای مدیریت منابع انرژی در اوج مصرف برق ساخته و در مراسم اختتامیه رونمایی می شود.

علاوه بر آن پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تیم‌های واجد شرایط خروجی شتاب‌دهنده را نیز در قالب هسته در فضای کار اشتراکی پارک مستقر می‌کند و خدمات منتورهای فنی و کسب و کار را به آنان ارائه تا محصول‌های این هسته‌ها قابلیت عرضه به بازارهای داخلی و بین‌المللی را پیدا کنند.

علاقه‌مندان به منظور حضور در این مدرسه تابستانی به نشانی http://stp.ut.ac.ir/۵thiotsummerschool مراجعه کنند.

طرح اندازه‌گیری فشار خون پایان یافت

طرح سنجش فشار خون که همزمان با برنامه کشوری کنترل فشار خون به مدت یک‌ماه توسط مرکز بهداشت و درمان در دانشگاه تهران اجرا شد به فعالیت خود پایان داد.

تیم سیار اندازه‌گیری فشار خون این مرکز همزمان با طرح کشوری با استقرار در ۱۹ دانشکده و ساختمان اداری در پردیس‌های مختلف دانشگاه تهران به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و سایر کارکنان این مرکز علمی خدمات ارائه کرد.

در این مدت که هزار و ۷۵۴ نفر در این طرح شرکت کردند؛ تعداد ۲۹۳ نفر فشار خون بیشتر از حد طبیعی داشتند و ۷۷ نفر نیز جهت پیگیری بیماری به مرکز بهداشت معرفی شدند.

هدف از این طرح، غربالگری و آگاه‌سازی افراد نسبت به اهمیت ارزشیابی فشار خون با توجه به شیوع این بیماری در کشور است.