بغداد- ایرنا- جریان ها، شخصیت ها و گروه های مقاومت اسلامی در عراق امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعدام دو جوان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

به رغم مخالفت های شدید و درخواست ها برای لغو اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، رژیم آل خلیفه صبح شنبه حکم اعدام آنها را اجرا کرد.

«هادی العامری» رهبر فراکسیون «الفتح» (نزدیک به دولت «عادل عبدالمهدی» و تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی) در پارلمان عراق و شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل گروه عصائب اهل الحق، اعدام ها در بحرین به دست رژیم حاکم را محکوم کردند.

گروه های مقاومت اسلامی «کتائب حزب الله عراق» و «النجباء» نیز در بیانیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن اعدام دو جوان بحرینی گفتند؛ آمریکا، رژیم های صهیونیستی و سعودی در جنایاتی که رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین مرتکب می شود، شریک هستند.

** العامری: سرنوشتی همانند صدام و قذافی در انتظار آل خلیفه است

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر در بیانیه ای از رژیم آل خلیفه به عنوان «رژیم تروریستی» یاد کرده و گفته است که اعدام دو جوان بحرینی به دست رژیم تروریستی ای اتفاق افتاده که سال هاست بر ملت عزیز و صبور بحرین مسلط شده است.

وی افزود: این گونه رفتارهای جنایتکارانه، باعث تقویت روحیه اصرار و ثبات بر اصول و ارزش های اسلامی جوانان بحرینی که از مدرسه امام حسین (علیه السلام) فراگرفته اند، می شود.

العامری دور تازه اعدام ها در بحرین را آغازی برای پایان حتمی رژیم آل خلیفه عنوان و تأکید کرده است که پایان رژیم آل خلیفه همانند طاغوت هایی مثل صدام و معمر القذافی و دیگر خیانتکاران و مزدوران اجانب خواهد بود.   

**قیس الخزعلی: پایان رژیم آله خلیفه حتمی است

دبیرکل عصائب اهل الحق نیز در توئیتی نوشته است که رژیم آل خلیفه باید بداند که اعدام «علی العرب» و «احمد الملالی» باعث پایداری بیشتر مقاومت و تعجیل در پایان قطعی عمر این رژیم شده است.

«شیخ قیس الخزعلی» گفت که رژیم آل خلیفه باید بداند که روز مسلط شدن مظلوم بر ظالم شدیدتر از روز سلطه ظالم بر مظلوم است.

**جنبش النجباء: رژیم بحرین در میان سکوت جهانی مرتکب جنایت می شود

دبیرکل گروه مقاومت اسلامی جنبش النجباء نیز در بیانیه ای از سکوت بین المللی در قبال جنایت های رژیم آل خلیفه ابراز تأسف کرده و گفت که در کمال تأسف رژیم بحرین در میان سکوت بین المللی و جهانی مرتکب این گونه جنایت ها می شود.

«شیخ اکرم الکعبی» افزود: نهادهای بین المللی که مدعی شعارهای کاذب حقوق بشر و تضمین آزادی ها و مخالفت با سرکوب هستند، انگار که هرگز نام بحرین را نشنیده و این کشور بر روی نقشه جهان وجود ندارد.

وی تصریح کرد که سکوت نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر در برابر جنایات رژیم آل خلیفه، نشان می دهد که این نهادها تنها ابزارهای کاذب و فریبنده ای به دست قدرت های استکبار و استعمار هستند.

به گفته الکعبی؛ رژیم آل خلیفه با اعدام این دو جوان بحرینی مانند آن است که حقوق همه ملت بحرین را سلب کرده و دست به اعدام اکثریت مردم بحرین زده است.

**کتائب حزب الله عراق: آمریکا و رژیم های صهیونیستی و سعودی شریک جرم هستند

گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله نیز در بیانیه ای اعلام کرد؛ آمریکا و رژیم های صهیونیستی و سعودی در آنچه رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین مرتکب می شود، شریک هستند.

کتائب حزب الله عراق افزود که رژیم آل خلیفه در زمان حاضر اوضاع پریشانی (هیستریا) را در قبال اصرار ملت بحرین برای مطالبه حقوق خود دارد و به همین علت، این رژیم اینک به همراهی با طرح صهیونیست ها پناه آورده است.

این گروه مقاومت عراقی با اشاره به همراهی رژیم آل خلیفه با طرح معامله قرن آمریکایی ها و صهیونیست ها اضافه کرد که این رژیم به ابزار ذلتبار و ارزانی برای ترویج معامله های توطئه آمیز تبدیل شده است.

علاوه بر جریان ها و رهبران سیاسی و شخصیت های عراقی، مردم این کشور در سطح افکار عمومی و شبکه های اجتماعی نیز بشدت از  اعدام دو جوان بحرینی ابراز انزجار کردند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت های دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.