تهران- ایرنا- اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی زنان برای شرکت در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان و قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در حال برگزاری است.

این اردو از شنبه ۵ مرداد ماه آغاز شده و تا ۲۵ مردادماه در کمپ تیمهای ملی وزنه‌برداری پیگیری می‌شود. برای حضور در این اردو کادر فنی تیم ملی زنان ۲۱ وزنه‌بردار را در قالب ۴ گروه به اردو فراخوانده است.

بنا به اعلام فدراسیون وزنه برداری گروه اول ۵ تا ۲۵ مرداد، گروه دوم ۵ تا ۱۰ مرداد، گروه سوم ۱۱تا ۱۸ مرداد و گروه سوم ۱۸ تا ۲۵ مرداد زیر نظر مربیان تمرینات خود را ادامه می‌دهند.

۹ وزنه‌بردار گروه اول که از ابتدا تا آخر این مرحله اردو (۵ تا ۲۵ مرداد ماه) در تمرینات حضور دارند.

۱- پوپک بسامی از تهران (بزرگسالان)

۲- مریم زارع از فارس (بزرگسالان)

۳- ابریشم ارجمند خواه از تهران (بزرگسالان)

۴- سیده الهام حسینی از لرستان (بزرگسالان)

۵- پریسا جهانفکریان از کهگیلویه‌وبویر احمد (بزرگسالان)

۶- پارمیدا محمودیان از گلستان (نوجوانان)

۷- الناز باجلانی از کردستان (نوجوانان)

۸- فروغ یونسی از بوشهر (نوجوانان)

۹- یکتا جمالی از اصفهان (نوجوانان)

«مریم امرالله» به عنوان مربی و «الهام شیرانی» به عنوان سرپرست در این مرحله اردو بر کار ملی پوشان نظارت خواهند داشت.

چهار وزنه بردار گروه دوم در رده سنی نوجوانان شامل سیده غزل حسینی (خراسان‌رضوی)،  سیده غزاله حسینی (خراسان‌رضوی)، عاطفه عباسی یساقی (خراسان‌ رضوی) و نرجس بابایی (تهران)   از ۵ تا ۱۰ مرداد به اردو فراخوانده می شوند.   «عطیه ثاقب‌تقی‌پور» از خراسان‌رضوی نیز به عنوان مربی ادواری در اردو حضور خواهد داشت.

همچنین از ۱۱ تا ۱۸ مرداد نیز  چهار وزنه‌بردار دیگر در رده سنی نوجوانان شامل شینا امانی (کردستان)، سیده نرگس میرزکی (البرز)، هانیه کرمی (کرمانشاه) و مینا گودرزی (لرستان) در قالب گروه سوم به تمرینات اضافه می شوند و زیر نظر «سپیده رجبی» از فارس به عنوان مربی ادواری تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.

آتوسا باجلانی (کردستان)،  حدیثه حاجی کناری (مازندران)،  فاطمه رضانژاد (گلستان) و نگین ولیان (خراسان‌رضوی) چهار وزنه بردار رده سنی جوانان هستند که در قالب آخرین گروه طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ مرداد به اردوی تیم ملی ملحق می‌شوند. «معصومه امانی» از گیلان به عنوان مربی ادواری در تمرینات حضور خواهد داشت.

مسابقات جهانی تایلند، رقابت‌های نوجوانان و جوانان کره شمالی، مسابقات کشورهای اسلامی در تونس و رقابت‌های غرب آسیا در اردن پیش روی دختران وزنه بردار قرار دارد. این رقابت‌ها به صورت پیوسته از شهریور تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ به عنوان گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۲۷ شهریور تا پنجم مهرماه برگزار می‌شود.