پکن- ایرنا- با بالا گرفتن تنش ها میان سئول و توکیو، شرکت هواپیمایی «کوریا ایرلاینز» کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد از ماه آینده برخی پروازهای خود به ژاپن را تعلیق کند.

به گزارش کوریا هرالد، یکی از مقامات این شرکت کره ای امروز دوشنبه گفت: در مرحله اول پرواز این شرکت هواپیمایی از شهر بوسان دومین شهر بزرگ کره جنوبی به مقصد ساپورو ژاپن از 12 شهریور تعلیق می شود.

این مقام کره ای دلیل این تصمیم را «اختلافات دیپلماتیک میان دو کشور» عنوان کرد و گفت در مرحله دوم نیز به دنبال جایگزین کردن هواپیماهای کوچک با هواپیماهای بزرگ فعلی برای ادامه پروازها بین دو کشور از هفته آینده است.

در ادامه تنش های تجاری میان ژاپن و کره جنوبی، شهردار بوسان نیز امروز صبح اعلام کرده بود مبادله تجاری خود با ژاپن را تعلیق کرده است.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، «اوه کِئودون» شهردار بوسان گفته بود از کارمندان خود خواهد خواست تا زمانی که روابط دوجانبه بهبود یابد، به ژاپن سفر رسمی نداشته باشند.

ژاپن در ماه گذشته میلادی صادرات برخی اقلام فنی پیشرفته به کره جنوبی را متوقف کرد روابط دو کشور بعد از آن بشدت تیره شده است بسیاری از مردم کره جنوبی نیز خرید کالاهای ژاپنی را تحریم کرده‌اند.

دعوای دو کشور هم اکنون در سازمان تجارت جهانی در حال پیگیری است و مقامات دو کشور نیز به روش های مختلف به دنبال حل این مساله هستند در تازه ترین مورد نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است دیدار از پیش هماهنگ شده خود با رییس جمهوری کره جنوبی در حاشیه نشست سازمان ملل در شهریور را لغو خواهد کرد.