یزد - ایرنا - رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد از کاهش زمان صدور مجوزها با هدف کاهش فرآیندهای اداری و شفاف شدن روند صدور پروانه‌ها و مجوزها و تسهیل در صدور آنها خبرداد و گفت: در راستای حذف استعلامات و رفع موانع ، زمان صدور پروانه کشاورزی به طور متوسط از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.

محمدرضا خلف باغی روز سه شنبه در نامه‌ای به استاندار یزد در این خصوص نوشته است: متوسط زمان صدور پروانه گلخانه و قارچ خوراکی از ۱۰۲ به هفت روز ، پروانه دام از ۱۶۴ به ۱۷ روز ، پروانه شیلات از ۶۹ به ۱۶ روز و پروانه طیور از ۱۵۸ به ۱۲ روز کاهش یافته است.
 وی همچنین اظهار امیدواری کرد با همکاری سایر دستگاه های مربوطه در صدور استعلام ها ،  زمان فرآیندها به کمتر از یک هفته کاهش یابد.
خلف باغی اعلام کرده: طبق آمار ارسالی از سازمان مرکزی، استان یزد ، پیشتاز در کاهش زمان صدور پروانه و مجوزهای کشاورزی شده است.
 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد افزوده است : عمده فعالیت‌های نظام منوط به واگذاری‌هایی است که از طریق قانونگذار بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، افزایش بهره وری و قانون جامع دامپروری به این سازمان واگذار شده است.
خلف باغی همچنین در نامه ای به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به پیگیری های سازمان نظام مهندسی و نامه معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی به مدیرعامل بانک کشاورزی ، از ابلاغ پذیرش طرح‌های توجیهی تهیه شده سازمان نظام مهندسی برای دریافت تسهیلات متقاضیان توسط بانک‌ها خبر داده است. 
 بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد ، این مجموعه در چند ماه اخیر با پیگیری مکرر ، برای کاهش فرآیند صدور پروانه ها و ایجاد کسب و کار ، گام‌های موثری برداشته است.
۱۹۶۸/ ۶۰۱۴/