تهران - ایرنا - اداره صدور مجوز حج عربستان طبق مقررات اعلام شده برای دو نفر از شهروندان این کشور که بدون مجوز اقدام به انتقال زائران به اماکن مقدس مکه و مدینه کردند، مجازات زندان و پرداخت غرامت تعیین کرد.

به گزارش روزنامه سعودی "عکاظ" ، اداره صدور مجوز حج عربستان این دو شهروند این کشور را  به زندان، غرامت مالی و شناساندن مجرم (تشهیر) محکوم کرد.

بر اساس این گزارش ، نفر اول  به 15 روز زندان و پرداخت 150 هزار ریال سعودی غرامت مالی و نفر دوم به 15 روز زندان و پرداخت 40 هزار ریال سعودی محکوم شده است.

اداره صدور مجوز عربستان از شهروندان و اتباع ساکن این کشور خواست تا مقررات اعلام شده بخصوص درباره داشتن مجوز حج را رعایت کنند.

سخنگوی امنیت داخلی عربستان از شناسایی 71 دفتر مجازی نامعتبر حج و بازگرداندن هزاران نفر به دلیل نداشتن مجوز توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

"سامی الشویرح" گفت که در روزهای گذشته 71 دفتر مجازی جعلی شناسایی و بیش از 5 هزار و 99 نفر که مجوز حج نداشتند، از مکه و مدینه بازگردانده شده اند.

عربستان به ترتیب برای رانندگانی که بار نخست شهروندان این کشور را بدون مجوز به حج بیاورند، ۱۵ روز زندان و یا 2200 دلار (10 هزار ریال سعودی)، برای دومین بار دو ماه زندان و یا پنج هزار و ۶۰۰ دلار (۲۵ هزار ریال سعودی) و برای کسانی که برای سومین بار مرتکب این خطا شوند، شش ماه زندان و یا ۱۱ هزار و ۳۰۰ دلار (۵۰ هزار ریال سعودی) جریمه در نظر گرفته است.

اداره کل گذرنامه عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۴ هزار حاجی برای ادای مناسک حج وارد این کشور شده اند.