همدان - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان همدان گفت: ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح شهر نصب شده که پنج مورد آن بهره برداری و پنج دستگاه دیگر تا پایان امسال بهره برداری می شود.

کیوان کاظمی مستقیم روز چهارشنبه در اولین نشست راهبردی وضعیت سوانح استان همدان نصب دوربین ترافیکی در چهار خیابان منتهی به میدان امام، کاهش دو طرف عرض معبر از جمله در بلوار ارم، باریک کننده های عرض معبر، ساخت میدان برای آرام سازی ترافیک و ایمن سازی مدارس حاشیه معابر را از جمله اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات عنوان کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۶۱ تن در سوانح درون شهری استان همدان جان باختند که شهرستان همدان با ۳۵ تن، ملایر هشت فوتی، بهار ۶ فوتی و اسدآباد پنج فوتی بیشترین سهم را در این آمار دارند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری همدان گفت: میزان سوانح فوتی در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است در حالیکه برنامه دولت کاهش سالانه ۱۰ درصد از آمار متوفیان است.

کاظمی مستقیم ادامه داد: بیشترین میزان مصدومان و مجروحان سوانح رانندگی مربوط به ماه های تیر، مرداد، شهریور و مهر است که علت آن افزایش مسافرت ها در این ماه ها است.

وی افزود: ۲۷ درصد متوفیان سوانح درون شهری را راکبان موتور سیکلت، سه درصد ترک نشینان موتورسیکلت و ۵۶ درصد را عابران تشکیل می دهند.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان همدان درباره راهکارهای کاهش تلفات رانندگی گفت: برای کاهش متوفیان طرح هایی همچون آرام سازی سطح یک و دو، نصب تجهیزات الکترونیکی، باریک کننده عرضی، لرزانده عرضی، نصب و تعمیر تابلوها، خط کشی عابر پیاده، تعمیر و نگهداری پل ها، نصب دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر صورت گرفته است.

کاظمی مستقیم بیان کرد: بیش از هفت درصد درآمد ناخالص ملی صرف هزینه های ناشی از سوانح رانندگی می شود در حالیکه این آمار در دیگر کشورها ۲ درصد است.

وی ادامه داد: دومین عامل مرگ و میر در کشور بعد از سکته ، سوانح رانندگی است در حالیکه نقش سوانح در مرگ و میر در کشورهای خارجی رتبه هشتم را دارد.

۷۵۲۶/۲۰۸۷