تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بروز تصادف در کیلومتر چهار جاده ملایر - همدان و واژگونی ۲ دستگاه خودرو منجر به فوت ۲ تن و مجروحیت یک نفر شد.

سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در حاشیه نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه روز گذشته ۲ دستگاه وانت مزداد دو کابین و وانت نیسان که هر دو از سمت ملایر به سمت همدان در حال تردد بودند برخورد کردند.

وی توضیح داد: وانت مزدا پس از سبقت از نیسان قصد هدایت خودرو به سمت راست جاده را داشت که سپر عقب آن با سپر جلو وانت نیسان به صورت جزئی برخورد کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: راننده وانت نیسان برای برخورد نکردن با مزدا، فرمان خودرو را به سمت راست هدایت کرده که این اقدام منجر به خروج این وسیله نقلیه از جاده واژگون آن و مجروح شدن راننده شد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: همچنین راننده مزدا ۲ کابین نیز کنترل وسیله نقلیه را از دست داده و با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت از جاده اصلی خارج می شود.

وی بیان کرد: این خودرو پس از برخورد با نخاله های ساختمانی حاشیه جاده چندین غلت خورده و جسد ۲ تن از سرنشینان آن ۱۰۰ متر پس از خودرو حادثه دیده، افتاده بود.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: سرنشینان این وسیله نقلیه از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند بنابراین از خودرو به بیرون پرتاب شدند.

سرهنگ عزیزی ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به علت بالا بودن سرعت را عامل بروز این سانحه رانندگی دانست و گفت: عمده حادثه ای جاده ملایر در لاین ورودی جاده قدیم ملایر به همدان رخ می دهد.

وی شیب عرضی و طولی نامناسب و پیچ تند را عامل ناایمن بودن لاین ورودی شهر همدان از جاده ملایر برشمرد.

چهار ماهه سالجاری ۷۸ فقره تصادف فوتی در جاده های برون شهری این استان رخ داده که منجر به مرگ ۱۰۳ تن شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر افزایش یافته است.

۷۵۲۶/۲۰۹۰