رشت - ایرنا - مرجع قضایی رودبار برای متخلف زیست محیطی در این شهرستان، ۱۲۰ ساعت پاکسازی محیط زیست از زباله را به عنوان مجازات جایگزین حبس در نظر گرفت.

رامین حسین زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: این متخلف که بصورت مکرر و با تجهیزات کامل زنده گیری، در منطقه رستم آباد اقدام به صید و زنده گیری تعدادی پرنده سهره و نهایتا فروش آنها می کرد، به مراجع قضایی شهرستان رودبار معرفی شد.

وی ادامه داد: در رای صادره از دادگاه به سبب عدم سابقه کیفری و ندامت و پشیمانی، قاضی پرونده اقدام به صدور رای با عنوان مجازات جایگزین کرده که بر اساس آن؛ فرد خاطی باید تحت نظارت حفاظت محیط زیست و پلیس راه شهرستان، به مدت ۱۲۰ ساعت زباله های مسیر جاده رستم آباد به امامزاده هاشم را جمع آوری کند و در صورت عدم اجرا به تحمل حبس ۹۱ روز محکوم خواهد شد.

وی همچنین از رهاسازی سمور سنگی که توسط آتش نشان شهر رودبار زنده گیری شده بود، در منطقه ای به دور از مناطق مسکونی رودبار خبر داد.

به گفته حسین زاده ، این سمور دریکی از محله های شهر رودبار وارد منزل مسکونی یکی از ساکنان شده بود که به صورت صحیح و سالم توسط آتش نشانان زنده گیری، به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و پس از اندکی تیمار در منطقه دیگری به دور از مناطق مسکونی رهاسازی شد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۲/۲۰۰۷/

برچسب‌ها