مهاباد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد با اشاره به افزایش آمار معضلات اجتماعی گفت: دوری از آموزه‌های دین مبین اسلام عامل اصلی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون امنیت اجتماعی مهاباد افزود: بسیاری از افراد افسرده با درمان‌های معنوی و تکیه به لطف الهی حتی بهتر از پیش به زندگی عادی بازگشته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مداوم برنامه‌های فرهنگی ادامه داد: در قرآن بارها به ما سفارش شده است که دل‌ها تنها با یاد خدا آرامش پیدا می‌کند از این رو گرایش به قرآن و روش‌های زندگی اسلامی، برای افرادی که از لحاظ روانی بیمار هستند بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروزه بسیاری از روانشناسان بر نقش مؤثر ایمان به خدا تأکید می‌کنند و بر این باور هستند که نیروی خارق‌العاده‌ای در ایمان به خدا وجود دارد که نوعی قدرت معنوی به انسان می‌بخشد و در تحمل سختی‌های زندگی او را کمک می‌کند و از نگرانی، اضطراب و در نتیجه پیامدهای زیانباری چون افسردگی و خودکشی باز می‌دارد.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این جلسه گفت: شرکت در برنامه‌های نشاط‌آور در جامعه برای جوانان مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است که با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از جوانان از این برنامه‌ها محروم خواهد شد.

مهران یوسفی عنوان کرد: رسانه ها، مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی را با شماره ۱۲۳ به مردم معرفی کنند  تا مردم از اقدامات مداخله ای مفید اورژانس اجتماعی استفاده کنند.

در ادامه این جلسه مسوولان شبکه بهداشت و درمان، نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی و تشکل‌های مردمی به ارایه عملکرد و پیشنهادهای خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختند.  

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳