«رفیق نصرتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره جابه جایی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی از خیابان فلسطین به منطقه سوهانک اظهار کرد: مرکز شهر برای دانشجویان هنر این امکان را مهیا می کند که با دانشجوهای دیگر دانشگاه ها نیز در ارتباط باشند و این اختلاط منجر به پیشرفت آنها می شود.
وی افزود: به عنوان یک معلم تئاتر و مدرس در دانشگاههای مختلف از نزدیک شاهد تأثیر پیشرفت دانشجویان هنر که در ارتباط با سایر دانشگاه ها هستند، بوده ام و بی شک انزوا منجر به افت تحصیلی و کاری دانشجویان هنر می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی از مهرماه سال ۹۷ دانشجویان چند رشته واحد تهران مرکز را از ساختمان های پراکنده در مرکز شهر به مجتمع ولایت در سوهانک منتقل کرد و انتقال دانشکده ها به این مکان همچنان ادامه دارد که با اعتراض گروهی از دانشجویان و اساتید مواجه شده است.
به گفته این منتقد تئاتر انتقال دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی به سوهانک یک انزوای همیشگی را به دانشجویان تحمیل می کند و در وهله اول کیفیت کار دانشجویان از بین می رود.
دانشجویان با انتقال به محدوده سوهانک از جریانات هنری دور می شوند
نصرتی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان یک دانشکده با تمام ویژگی های آن انتخاب کرده اند، اظهار کرد: بی شک دانشجویان هنگام انتخاب رشته و دانشکده به محل جغرافیایی ساختمان نیز توجه کرده اند.
وی ادامه داد: حضور درمرکز شهر برای دانشجویان هنر به ویژه رشته تئاتر اهمیت بسیاری دارد، این دانشجویان باید موقعیت استراتژیک هنر را از نزدیک ببینند.
این مدرس دانشگاه معتقد است که دانشجویان پس از خروج از دانشگاه باید شرایط حضور به سالن های اجرا و میزگردهای خبری هنری را داشته باشند، از این رو مرکز شهر بهترین منطقه برای تحصیل دانشجویان هنر است. دانشجویان با انتقال به محدوده سوهانک از جریانات هنری دور می شوند.
نصرتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر امکان رفت و آمد به مرکز شهر برای بیشتر دانشجویان مهیاست، اما با انتقال این دانشکده به محدوده سوهانک دانشجویان با زحمت های بسیاری مواجه می شوند.
برخی استادان حاضر به تدریس در سوهانک نیستند
این مدرس دانشگاه همچنین گفت: از سوی دیگر شنیده ها حاکی از آن است که بسیاری از استادان مجرب این دانشگاه در رشته های هنری حاضر به تدریس این دروس در منطقه سوهانک نیستند.
نصرتی افزود: تدریس نکردن برخی از استادان در این دانشگاه، به معنای افت شدید آموزشی است، نشاط و پویایی از دانشجویان و استادان گرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه انتقال ساختمان هنر و معماری به منطقه سوهانک منجر به دوپارگی دانشجویان می شود، خاطرنشان کرد: با این عمل بسیاری از دانشجویان در کلاس های درس حاضر نمی شوند، ماندن در مرکز شهر و استفاده از سالن و میزگردهای هنری را به انزوا و در کلاس ماندن ترجیح می دهند.