تهران-ایرنا- رژیم صهیونستی در اقدامی علیه کودکان فلسطینی امروز (چهارشنبه) دومین کودک فلسطینی را به اتهام پرتاب سنگ احضار کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، رژیم صهیونیستی در حالی که دیروز یک کودک ۳ ساله فلسطینی از اهالی قدس اشغالی را احضار کرده بود، امروز نیز "قیس فراس العبید" ۶ ساله از اهالی شهر عیسویه قدس اشغالی را برای تحقیقات احضار کرد.

طبق این گزارش نظامیان رژیم اشغالگر قدس برای این خانواده کودک احضاریه فرستاده اند تا فرزندشان را برای تحقیق به مرکز تحقیقات این رژیم ببرند.

پلیس رژیم صهیونیستی محمد علیان کودک ۳ ساله از شهرک عیسویه را فراخواند و برای وی حکم اجازه نداشتن به بازی در خارج از منزل صادر و خانواده کودک را به گرفتن حضانت فرزندشان تهدید کرد.

باشگاه اسیران فلسطین  پیش از این در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تا پایان ماه فوریه (بهمن - اسفند) سال جاری میلادی حدود ۶ هزار کودک فلسطینی را دستگیر کرده که ۹۸ درصد آن ها مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته اند.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین هم پیشتر گزارش داد که رژیم اسرائیل با اقداماتی از جمله ضرب و شتم، بستن چشم و دستبند زدن به کودکان فلسطینی در زمان بازداشت با آنها بدرفتاری می کند و از آنها اعتراف اجباری می گیرد.

کابینه رژیم صهیونیستی با کمک پارلمان این رژیم مجازات برای کودکان فلسطینی زیر ۱۴ سال و دوره حبس آنها را به ۲۰ سال تصویب و اجرا کرده است.

تاکنون سازمان های حقوق بشری و مدافعان کودکان هیچ واکنشی به این احضارها نداشته اند.