تهران – ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از بازداشت دو نفر مالک و متصرف ۳۵۰ تن رب گوجه فاسد و مواد کنسانتره آب میوه کشف شده در یکی از سردخانه‌های این شهرستان خبر داد.

حسن ابراهیمی ‌بسابی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: روز گذشته توسط تعزیرات حکومتی شرق استان تهران، اصناف و دیگر نهادهای مربوطه، ۳۵۰ تن رب گوجه فاسد و مواد کنسانتره آب میوه در یکی از سردخانه های دماوند کشف شد که در این راستا دستورات قضایی لازم صادر گردید.

وی ادامه داد: علاوه بر پلمپ سردخانه تا تعیین تکلیف قضایی، دو نفر که مالک و متصرف این اقلام بودند نیز بازداشت شدند؛ آنان به صورت غیربهداشتی و غیر استاندارد این محصولات را در سردخانه نگه داشته بودند و با توجه به اینکه در سردخانه نگهداری می شد، قطعا قصد امحا نبوده و به دنبال اهداف سودجویانه بودند.

ابراهیمی‌بسابی با بیان اینکه از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، به نهادهای قضایی اطلاع دهند، تصریح کرد: اکنون پرونده آن در دست بررسی است تا استعلام لازم از مراکز بهداشتی و سازمان غذا و دارو اخذ شود.

همچنین دادستان دماوند در خصوص تشکیل پرونده قضایی برای یک هزار تن سیب دپو شده در یکی از سردخانه های دماوند، افزود: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند پس از اطلاع از فساد یک‌هزار تن سیب دپو شده در یکی از سردخانه‌های این شهرستان، به این موضوع ورود کرد و در این خصوص پرونده قضایی نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این پرونده در راستای این مهم که این سیب ها با چه بودجه ای اعم از عمومی، دولتی و یا خصوصی تهیه شده تشکیل شده است، تصریح کرد: استعلام‌ های لازم در دستور کار قرار گرفته و اگر سیب ها با بودجه دولتی تهیه شده باشد، قطعا تضییع حقوق دولت است و اگر این مهم توسط بخش خصوصی باشد نیاز به شکایت شاکی خصوصی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورتی که موضوع قاچاق و احتکار مطرح باشد در این خصوص تعزیرات و یا مرجع قضایی وارد می شوند.

ابراهیمی‌ بسابی گفت: از سال‌های قبل، سوابقی در خصوص نحوه نگهداری سیب در سردخانه‌ها و جابه‌جایی سیب‌های دماوند با سیب‌های نامرغوب وجود داشته که برخوردهای لازم صورت گرفته است.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹