اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: جایگاه کم‌نظیر نماز جمعه این شهر به برکت وجود اعتقادات قوی و ریشه‌دار در بین مردم منطقه و همچنین در سایه تلاش و مجاهدت‌های نخستین امام جمعه فقید این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کریم اسدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه خلخال افزود: چهار دهه برگزاری بسیار شایسته نماز جمعه در این شهر حاکی از غنای فرهنگی و مذهبی در وجود مردم منطقه است.

وی گفت: حمایت اعضای ستاد نماز جمعه و مردم شهرستان خلخال از برگزاری پرشکوه  نماز جمعه در راستای تعمیق ارزش‌های اعتقادی ، عبادی و سیاسی بوده و نماز جمعه یک ظرفیت آماده برای بیان ارزش‌های اعتقادی‌، سیاسی و دینی جامعه است .

حجت الاسلام اسدی اظهار کرد: تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضای  ستاد نماز جمعه در جهت جلب رضایت خداوند و اعتلای فرهنگ نماز در حالی بوده که همه این زحمات افتخاری بوده است.

امام جمعه خلخال گفت: اگر از سنگر نماز جمعه در همراهی با مردم و بیان مسائل و مشکلات آنها استفاده شود، این سنگر به عنوان پایگاهی استوار برای مقابله با دشمنان و تعالی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به توصیه ائمه اطهار و ولایت امر مسلمین بر اهمیت برپایی نماز جمعه افزود: در چهار دهه گذشته ائمه جمعه و اعضای ستاد فعالیت شایسته‌ای را در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نماز جمعه داشته که نیازمند ادامه همراهی آنها با ستاد نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت  آیت‌الله طالقانی امام جمعه فقید تهران، اظهار داشت: اقامه نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر کشور از افتخارات ایران اسلامی در جهان امروزی است.

او از نماز جمعه به عنوان مظهر وحدت ملی ، محلی برای همدلی مسلمانان ،افشای دسیسه‌های دشمنان ،آگاهی مسلمانان از وظایف خود و وضعیت اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی جامعه و محلی برای نزدیکی بیشتر به خداوند و حج فقرا یاد کرد و گفت: تقویت جایگاه نماز جمعه موجب استحکام بنای اعتقادی جامعه خواهد شد.

نماز جمعه در شهر خلخال در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله یکتایی امام جمعه فقید این شهر اقامه و تاکنون چهار امام جمعه از جمله حجت‌الاسلام جنتی‌نیا ،حجت‌الاسلام شجاعی ،

حجت‌الاسلام رشتبری و هم اکنون حجت‌الاسلام کریم اسدی پس از رحلت ایشان وظیفه امامت جمعه خلخال را عهده‌دار بوده و جایگاه این نماز عبادی و سیاسی را بخوبی حفظ کرده‌اند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸