کرمان – ایرنا – به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به حساب بانک مسکن واریز شده اما در این استان استقبال مورد انتظار از تسهیلات یاد شده نشده است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی بلوردی روز پنجشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان افزود: سازندگان بخش غیر دولتی از ظرفیت این تسهیلات به صورت مطلوب استفاده نمی کنند و در این زمینه کمتر از ۳۰۰ واحد مسکونی در سه ماه ابتدای امسال برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه محدودیت ها در حوزه بازآفرینی شهری باید رفع شود اظهار داشت: تمرکز اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بر ساخت و ساز مسکن توسط بخش خصوصی در بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: دستورالعمل برای ساخت و ساز مسکن در بافت فرسود کرمان به صورت مشارکتی با دستگاه های دیگر حتی با اولویت ساخت و ساز برای پرسنل دستگاه ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: هفته آینده فراخوانی برای ساخت و ساز مسکن در شهرک سیدی اعلام می شود و تا یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح در کرمان آغاز  خواهد شد.

بلوردی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، شهرها با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر کلانشهر محسوب می شوند لذا کلانشهر بودن کرمان برای پرداخت میزان تسهیلات به صورت رسمی به بانک ها ابلاغ شده است.

وی گفت: شهر کرمان یکهزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که از این میزان ۵۴۰ هکتار بافت تاریخی محسوب می شود و محدودیت ارتفاع در این مناطق ساخت و ساز را غیر اقتصادی می کند.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی مدیران استانی از بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در محلات شهرک صنعتی و الله آباد کرمان بازدید کردند.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴