تهران- ایرنا- کمپانی فیس‌بوک که این روزها با انواع اتهامات و محکومیت‌های امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند، از تصمیم خود برای افزودن برند فیس‌بوک به سرویس‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ خبر داد.

 آن طور که از ظواهر امر بر می‌آید، فیس‌بوک در واکنش به شدت گرفتن تحقیقات آنتی تراست (ضدانحصار) علیه این کمپانی، تصمیم به تغییر نام و برند سرویس‌های وابسته به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اینفورمیشن، فیس‌بوک تصمیم خود برای اضافه کردن برند این کمپانی را به سرویس‌های اینستاگرام و واتساپ، به کارمندانش ابلاغ کرده است. بدین ترتیب از این پس این شبکه‌های اجتماعی با عنوان «اینستاگرام از فیس‌بوک» (Instagram from Facebook) و «واتساپ از فیس‌بوک» (WhatsApp from Facebook) شناخته می‌شوند.

یکی از سخنگویان فیس‌بوک ضمن تایید این خبر گفت: «می‌خواهیم در مورد محصولات و سرویس‌هایی که جزئی از فیس‎‌بوک هستند، شفاف‌تر باشیم.»

به گفته این سخنگو، تغییرات مذکور در زمان حاضر تنها در صفحات ورود (log-in screens)  و پلی استور نمایش داده خواهد شد.

تارنمای اینفورمیشن پیش‌تر، از تصمیم فیس‌بوک برای تغییر نام این سرویس‌ها خبر داده بود. این کمپانی مارس گذشته (فروردین-اردیبهشت) گفته بود که به دنبال یک عنوان مناسب برای این سرویس‌ها می‌گردد.  

این اقدام از این جهت جنجال آفرین است که هردوی این شبکه‌های اجتماعی خارج از مجموعه فیس‌بوک شکل گرفته، هویت مستقل و فرهنگ سازمانی متفاوتی دارند. بنیان‌گذاران هردوی این نرم افزارها در سال 2018 میلادی مجموعه فیس‌بوک را ترک کردند.