تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ۲ تن در سوانح رانندگی ۲۴ ساعت گذشته این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سانحه نخست یک بامداد روز جمعه در یکی از راه های روستایی کبودراهنگ بر اثر برخورد خودروی سواری پژو با عابر رخ داد.

وی با عنوان اینکه عابر در این سانحه رانندگی در دم جان باخت اضافه کرد: تحقیقات پلیس در مورد چگونگی بروز این سانحه در حال انجام است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: همچنین بر اثر تجاوز به چپ خودرو سواری پراید و برخورد با پژو آر.دی در جاده روستایی «عین آباد» - «شوند» شهرستان رزن، راننده پراید جان باخت.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: میزان سوانح رانندگی در جاده های روستایی در ماه های تیر و مرداد روند رو به رشدی داشته است که علت آن قرار گرفتن در فصل کشت و کار و تردد در راه های روستایی است.

وی مهمترین علت بروز سانحه در جاده های روستایی را تردد با سرعت غیرمجار عنوان کرد و گفت: آسفالت کردن راه های روستایی و نبود ماموران پلیس راه، موجب تردد روستانشینان با سرعت زیاد شده است.

در چهار ماهه نخست امسال ۷۸ فقره تصادف رخ داده که منجر به مرگ ۱۰۳ تن شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر افزایش یافته است همچنین در ۷۱۵ فقره سانحه جرحی یک هزار و ۲۰۰ تن در چهار ماهه سال جاری مجروح شدند.

۷۵۲۶/۲۰۹۰