مسکو – ایرنا – ماموران امنیتی شامل پلیس مسکو و گارد ملی روسیه ۶۸۵ نفر را در خیابانهای مسکو پایتخت روسیه به جرم شرکت در تجمعات غیرقانونی دستگیر کردند.

اعتراضات خیابانی به حذف نامزدهای مخالف دولت  در انتخابات شورای شهر مسکو بعد ازظهر شنبه در میدان تروبنایا و میدان پوشکین برگزار شد.
شهرداری و پلیس مسکو هشدار داده بودند که تظاهراتی که امروز برگزار می شود غیرقانونی است و افرادی که در آن شرکت می کنند دستگیر خواهند شد.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی ازجمله رادیو اکو مسکو و تارنمای او.و.د-اینفو ماموران امنیتی ۶۸۵ نفر را دستگیر کردند اما سازمان پلیس مسکو شمار افرادی که بازداشت شدند را ۳۰ نفر اعلام کرد.
رادیو مسکو۲۴ اعلام کرد که در اعتراضات روز شنبه در مرکز مسکو بیش از ۱۵۰۰ نفر شرکت کردند.
لیوبوف سوبول از رهبران مخالفان دولت روسیه دیروز هنگامی که از ستاد انتخاباتی خود در خیابان راژدستونسکایا در مرکز مسکو خارج می شد توسط ماموران گارد ملی روسیه دستگیر شد.
بر اساس اطلاعات رادیو اکومسکو، افرادی که دیروز توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند به هشت مرکز پلیس منتقل شدند و بازپرسان کمیته بازپرسی قضایی در مراکز پلیس معترضان را بازجویی می کردند.
در تظاهرات اخیز مسکو چند خبرنگار نیز بازداشت شدند که خبرنگار روزنامه ودوموستی از آن جمله بود و وی به همراه دو خبرنگار تارنمای روسی «ام.ب.خا مدیا» از رسانه های مخالف دولت روسیه پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی آزاد شد.
اعتراضات دیروز بدون حضور رهبران مخالفان دولت روسیه برگزار شد زیرا آلکسی ناوالنی در بازداشتگاه موقت برای یک ماه زندانی شده است و بقیه رهبران ازجمله ایلیا یاشین هم در حبس خانگی هستند.
روز شنبه هفته گذسته نیز حدود ۱۳۰۰ نفر از معترضان در مسکو دستگیر شدند که بیش از ۶۰ نفر از انها محکوم به حبس شده و افزون بر ۱۶۰ نفر نیز محکوم به پرداخت جریمه های نقدی شدند.  
در هفته های اخیر چند بار تظاهرات در اعتراض به حذف نامزدهای انتخابات شورای شهر مسکو در پایتخت روسیه برگزار شده است.