تهران- ایرنا- بدنبال وقوع ۲ فقره خشونت مسلحانه و قربانی شدن دست کم ۲۹ نفر در آمریکا در هفته جاری، کاپیتان تیم فیلادلفیا یونین آمریکا از شادی پس از گل خود در بازی مقابل دی‌سی یونایتد استفاده کرد و از کنگره این کشور خواست تا هر چه سریع‌تر برای مقابله با این خشونت‌ها اقدام کند.

«الخاندرو بدویا» پس از گلزنی در این بازی به سمت یکی از میکروفون‌های کنار زمین دوید و فریاد زد: با شما هستم کنگره، همین حالا کاری بکنید، خشونت مسلحانه را متوقف کنید، بجنبید!

اظهارات بدویا از طریق تلویزیون و برنامه‌ای که پخش زنده بازی را پوشش می‌داد به وضوح شنیده می‌شد اما برای بیشتر افراد حاضر در ورزشگاه قابل شنیدن نبود.

تیراندازی خشونت آمیز هفته جاری در ال‌پاسو و تگزاس، ۲۰ نفر کشته و یک دوجین زخمی برجای گذاشت و همچنین در جریان درگیری مسلحانه دیگری که صبح روز گذشته در ایالت اوهایو رخ داد، ۹ نفر کشته و دست کم ۲۷ نفر زخمی شدند.

اگرچه بدویا مدعی شد که به توصیه یکی از دوستانش از طریق فضای مجازی و به ویژه توییتر اقدام به ابراز احساسات خود در خصوص این حوادث ناگوار کرده است اما تاکید کرد که برای شادی پس از گلش هیچ برنامه‌ای نداشته و به طور بداهه این کار را انجام داده است.

«باب فوس» مدیر اجرایی اتحادیه بازیکنان شاغل در ام‌ال‌اس، با ارسال بیانیه‌ای به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان اعلام کرد که " وی به طور کامل از حرکت بدویا که در راستای آزادی بیان بوده حمایت می‌کند."