تهران- ایرنا- ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی با آزمون و بدون آزمون برای سال ۹۸ به تفکیک گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی منتشر شد.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه علوم ریاضی و فنی برای تمام دوره های با آزمون و بدون آزمون از جمله روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد، مجازی، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی غیرانتفاعی، فرهنگیان و محروم ۲۱۳ هزار و ۴۳۴ نفر است.

در گروه علوم تجربی و برای تمام دوره ها ۷۰ هزار و ۷۱۲ نفر پذیرش می شوند. این آمار برای گروه علوم انسانی ۱۸۵ هزار و ۲۷۶ نفر اعلام شد.

در گروه آزمایشی هنر ۲۰ هزار و ۲۱۱ نفر و برای گروه آزمایشی زبان های خارجی ۲۵ هزار و ۲۲۱ است.

در کنکور سراسری امسال ۷۶۷ هزار و ۴۷۲ داوطلب در تمام دوره ها وارد دانشگاه می شوند و سهم دانشگاه های محروم از این پذیرش ها به طور کلی هزار و ۴۱ نفر است.

در این میان امسال ۱۲۸ هزار و ۲۹۲ نفر در دوره روزانه، ۲۵ هزار و ۹۸۷ نفر در نوبت دوم، سه هزار و ۲۹۱ نفر پردیس خودگردان، هزار و ۱۰۸ نفر در ظرفیت های مازاد، هزار و ۶۸۰ نفر در دوره های مجازی، ۳۵۹ هزار و ۷۱۰ نفر در دانشگاه پیام نور، ۲۱۸ هازر و ۳۲۵ نفر در دانشگاه های غیردولتی، سه هزار و ۴۸۰ نفر در مجازی غیرانتفاعی و در دانشگاه فرهنگیان ۲۴ هزار و ۵۵۸ نفر پذیرفته می شوند.

نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تا فردا -چهارشنبه ۱۶ مردادماه - از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام و در این مرحله بیش از ۸۳۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.