سمنان- ایرنا- عرضه زیره سبز در بازار بورس، حذف قبوض کاغذی برق، توزیع ۲۷ تن گوشت مرغ، برگزاری سومین اجلاسیه دوسالانه شهدای شاهرود، کشف ۲۸۵ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در عملیات مشترک پلیس و کشته شدن ۱۰۰ نفر در تصادفات چهار ماه ۹۷، بخش‌هایی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از دوازدهم تا هجدهم مرداد ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

مهدی صمیمان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اعطای ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در ۲ سال گذشته دستاورد ماندگار دولت تدبیر و امید برای توسعه روستاهای سمنان است.

شیما عبدالشاه مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: عرضه زیره سبز در بورس کالا، شیوه‌ای مناسب برای حذف واسطه‌ها و فروش مستقیم آن به مصرف‌کننده است.

عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تجهیزات شهربازی شهرهای گرمسار، مهدیشهر و شهمیرزاد بر اساس ارزیابی‌های فنی انجام شده استاندارد نیست.

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عصر دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: ۳۴ واحد تولیدی و خدماتی در این استان موفق به اخذ گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده شدند.

سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: قبوض کاغذی برق از هفدهم مرداد ۹۸ حذف و صورت حساب‌بهای برق مصرفی به صورت پیامکی برای مشترکان این استان ارائه می‌شود.

مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان، روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۲۷ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب ۱۲۹ هزار ریال تنظیم بازار امروز (سه شنبه) به بازار سمنان عرضه شد.

علی اکبر عرب عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۳۳ میلیون متر مکعب بنزین در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸ در استان مصرف شده است.

نصرت الله مشیری مدیر کل پست استان سمنان روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری (ایرنا) استان سمنان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: ۵ هزار و ۲۷۰ خرید و فروش اینترنتی از طریق پست این استان در چهار ماه نخست امسال انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری داشت.

رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان سمنان در سالن این اداره کل، گفت: طلب بخش‌های مختلف موسسه‌های درمانی و تشخیصی، پزشکان و آزمایشگاه‌های استان، تا خرداد ۹۸ تسویه شد.

جعفر جورابلو مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۸۵۰ تن کنسانتره انگور با درآمدزایی ۸۰ میلیارد ریالی در روزه‌های آینده از شاهرود به یکی از کشورهای منطقه صادر می‌شود.

منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: ۸۵ طرح آب و فاضلاب روستایی در هفته دولت امسال با اعتبار ۱۵۱ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران  در سمنان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی از سال آینده کشت برخی محصولات مانند «سبزی و صیفی‌جات» در فضای باز با محدودیت مواجه می‌شود.

علیرضا رهایی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، ۲۰ سازمان مردم نهاد فعال در زمینه حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان در مسیر ثبت تشکل قرار دارند.

فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر سه‌شنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در گفت و گو با ایرنا، تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۵۷ در این استان را سه نشریه عنوان کرد و گفت: فعالیت نشریات کشوری در سال ۹۷ به ۷۰ نشریه افزایش یافت و نزدیک به ۲۳ برابر شده است.

قدرت الله چتری معاون مدیریت حج و زیارت استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: اولین پرواز بازگشت کاروان حاجیان سمنانی ۲۸ مرداد ۹۸ از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه بین المللی امام(ره) انجام می‌شود.

برگزاری سومین اجلاسیه دو سالانه یک هزار و۱۰۰ شهید شهرستان شاهرود شامگاه سه شنبه با حضور مردم ، خانواده شهدا و جمعی از مسوولان در منطقه وادی‌السلام این شهر، برگزیده شدن عکس‌های ۲ تن از عکاسان خبری استان سمنان در یازدهمین نمایشگاه کشوری عکس‌های برتر سال ۹۷ و برگزاری نمایشگاه آثار استاد فتح الله زیارتی با عنوان «دلربا» تا ۲۵ مرداد ۹۸ در گالری دانژه سمنان به عنوان اولین رویداد هنری در زمینه نمایشگاه تخصصی سرامیک با لعاب‌های «دلربا» و «ماکروکریستال» در ایران با بهره‌مندی از ۳۶ اثر که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ خلق شده‌اند بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش، گفت: ۱۲ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال از محل اعتبار تملک و دارایی استان به آموزش و پرورش برای توانمندسازی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار اختصاص یافت.

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: رتبه پژوهشی این دانشگاه به لحاظ تولیدات علمی در میان دانشگاه‌های سراسر کشور ۱۲ پله ارتقا یافت.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان، گفت: امسال برای تامین نیروی انسانی، ۲۴۲ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۱۳ قربانگاه با هماهنگی شهرداری در نقاط مختلف استان فقط در روز عید قربان میزبان نذورات شهروندان است.

حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش، گفت: دانش آموزان استان برای انتخاب رشته در دوره متوسطه در ۸۴ رشته فنی و مهارتی حق انتخاب دارند.

محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان عصر پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد ۱۹۱ فرصت شغلی مددجویان تحت پوشش این نهاد در این استان در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸ اختصاص یافت.

سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: ماموران پلیس موفق شدند کامیون‌های حامل یک میلیون و ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق و ۱۱۱ راس گوسفند فاقد مجوز را شناسایی و متوقف کنند.

کشف ۲۸۵ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در عملیات مشترک پلیس سمنان و سیستان و بلوچستان، کشف یکهزار و ۵۵۰ قطعه مرغ قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، کشف ۳۸ فقره سرقت در پرونده معتاد به شیشه، کشف ۲۲ فقره سرقت و ردزنی سارق معتاد و سابقه‌دار تبعه افغانستان منجر به شناسایی یک مالخر زن در شهرستان گرمسار و توقیف سمند با ۹۱ فقره تخلف رانندگی از دیگر خبرهای مهم انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.

مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان تیر ۹۸ در سوانح رانندگی محورهای استان ۱۰۰ نفر جان باختند.

سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: برخورد کامیون با انتهای تانکر سوخت در کیلومتر ۵۵ آرادان-سرخه در استان سمنان یک کشته برجا گذاشت.

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: قاتل نزاع خونین ۲۷ سال قبل در سبزوار، در یک دامداری در اطراف شاهرود به دام پلیس افتاد.

علمی

علی آذرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سه شکارچی متخلف روزهای اخیر در منطقه لارکوه و رشم این شهرستان دستگیر شدند.

ورزش

برگزاری مسابقات قهرمانی دارت آقایان کارگر کشور با حضور ۲۳ تیم در شاهرود، برگزاری دومین مرحله از رقابت‌های کشوری رتبه‌بندی بدمینتون بانوان  به میزبانی شهر سمنان و دیدار تیم‌های شهرداری سمنان و شاهین خزر رودسر از چارچوب هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی با پیروزی تیم سمنانی، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی بود.

۷۳۴۲/۶۱۰۳