تهران- ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان را محور اصلی نظام تربیتی جامعه دانست و گفت: دانش آموزان را باید برای زندگی سعادتمند متعادل و متکامل آماده و برای آنها فرصت های جدید یادگیری خلق کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه ایرنا، «سیدجواد حسینی» در مراسم اختتامیه نهمین دوره اردوی ملی جشنواره مهارت های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی، این اردوها را کانون سالم سازی جامعه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش رویکرد خود را دانش آموز باوری، محوری و باوری قرار داده است، تصریح کرد: دانش آموزان محور اصلی نظام تربیتی هستند و برای خودباوری، آنها را یاری می کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای خلق موقعیت های جدید دانش آموزان را کمک می کنیم، ادامه داد: این موقعیت ها باید بر اساس آموزه های دینی و سند بنیادین نظام تعلیم و تربیت باشد.
حسینی نظام آموزش و پرورش را حلقه اتصال عبور انسان از دوره کودکی به بزرگسالی دانست و خاطر نشان کرد: باید دانش آموزان را برای زندگی سعادتمند متعادل  و متکامل آماده کنیم برای آنها فرصت های جدید یادگیری خلق کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: انسان های موفق با انتخاب های بزرگ برجسته شدند و این اردوهای دانش آموزی می تواند به انتخاب خوب دانش آموزان کمک فراوانی کند، درعین حال خلق فرصت های جدیدی است که کنش آموزی و واکنش آموزی را به نوجوانان بیاموزد.
وی نظام کپسولی آموزشی، آموزش زدگی و کنکور محوری را از آفت های نظام آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: باید دانش آموزان مهارت آموزی را فراگیرند، زیرا شعار آموزش و پرورش "دست کم یک نقش، یک تشکل و یک مهارت" است.

مهارت آموزی دانش آموزان را سرلوحه سیاست های دولت تدبیر و امید است

در این مراسم معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری نیز با بیان این که خداوند در درون هر کدام از انسان ها یک قهرمان قرار داده تا او را به اوج برساند، گفت: این همان موردی است که ما را به قهرمانی می رساند، به شرطی که بخواهیم، اراده کنیم و انتخاب های خوب و صحیحی داشته باشیم.
وی مهارت آموزی دانش آموزان را سرلوحه سیاست های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: این مهارت آموزی ها برای جوان ایرانی کمتر از یادگیری دروس نیست، زیرا همه ما نیاز داریم که در تمامی سطوح زندگی، مهارت های زندگی و یادگیری را بیاموزیم تا بدایم چگونه مراقب خود باشیم و استعدادهای خود را چگونه شکوفا کنیم.
معاون رئیس جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به توجه بیش از پیش برنامه های آموزشی مهارتی، تصریح کرد: باید بیاموزیم که چگونه باهم کار کنیم و امور را به سرانجام برسانیم.
ابتکار برنامه های ارتباطی را از مبانی دانست که در این زمینه را دارای اهمیت است و اظهارداشت: گسترش مبانی ارتباطی از جمله برنامه های معاونت امور زنان و خانواده است که امیدوارم با همکاری وزارت آموزش و پرورش بتوانیم آنرا پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: زیرا می خواهیم بیاموزیم که چگونه نقد شویم و چگونه نقد کنیم بدون اینکه دعوا کرده و همدیگر را متهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش مهارت های گفت وگو را در آموزش و پرورش آغاز کردیم و آمادگی داریم مهارت های ارتباطی و بین نسلی را نیز با سازمان دانش آموزی انجام دهیم.

آموزش مهارت های اجتماعی مهم ترین هدف سازمان دانش آموزی است

همچنین در این مراسم علی رضا کاظمی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز عضو این تشکیلات هستند، اظهار داشت: تمامی تمرکز این سازمان بر روی آموزش مهارت های اخلاقی و اجتماعی، ادب و راستی، میهن دوستی، تلاش، صرفه جویی، عدل و انصاف، شجاعت و دلیری، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی، تدبیر و تدبر و یاری و مهربانی قرار دارد.
وی مهم ترین منش های سازمان دانش آموزی در این دوره را آموزش مهارت های اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: یکی از بهترین ظرفیت های آموزش و پرورش برای تمرین های مهارت اجتماعی، همین سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی است.
براساس این گزارش در این مراسم بیش از یک هزار دانش آموز منتخب دختر از سراسر کشور شرکت داشتند که در مدت ۴ روز به فراگیری مهارت های زندگی و آموزشی پرداختند.