تهران-ایرنا- خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه با اشاره به حمله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی، تلاش برخی سران عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم را عامل اصلی تشویق تل آویو برای تجاوز بیشتر به حقوق ملت فلسطین دانست.

البطش در مصاحبه با المیادین گفت:برخی از سران عربی تصمیم گرفتند که پایتخت های خود را به روی صهیونیست ها و حذف آرمان فلسطین باز کنند اما این اقدام تنها اشغالگران را به تجاوز بیشتر به مردم فلسطین ترغیب کرده است.

این مقام فلسطینی با اشاره به سرکوب شدید فلسطینی ها در مسجد الاقصی به دست نظامیان اشغالگر قدس، تاکید کرد،  با وجود اینکه مردم فلسطین به شکل های مختلف هدف دشمن قرار گرفته اند اما  به مقاومت خود در دفاع از مسجد الاقصی ادامه می دهند.

البطش تاکید کرد؛ دشمن در هر جا مردم فلسطین را هدف قرار داده است اما فلسطینی ها به مقاومت خود به شکل های گوناگون ادامه می دهند و مشعل مقاومت را روشن نگاه می دارند.

** تا مقاومت هست، حال مسجد الاقصی خوب است

عدنان غیث استاندار قدس اشغالی نیز درباره مقاومت اهالی قدس در مسجد الاقصی گفت که فلسطینی های ساکن قدس بهترین تصاویر را در دفاع از مقدسات شان خلق کردند.

وی افزود: با وجود تجاوزات اشغالگران و بازداشت ها،  اهالی قدس همچنان در محوطه های مسجدالاقصی می مانند.

غیث تصریح کرد: مردم فلسطین با مقاومت خود این پیام را به سرانی که به دنبال عادی سازی روابط با صهیونیست ها هستند، مخابره می کنند: تا زمانی که مقاومت هست، حال مسجد الاقصی خوب است.

**هدف نتانیاهو از درگیری در قدس پیروزی در انتخابات پارلمانی است

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی و مفتی قدس و سرزمین فلسطین نیز تاکید کرد: حوادث جاری در قدس بیانگر آن است که بنیامین نتانیاهو به دنبال اجابت خواسته های یهودیان تندرو برای پیروزی در انتخابات پارلمانی است.

وی افزود: بر اثر یورش اشغالگران به صحن های مسجد الاقصی، شماری از فلسطینی ها زخمی شدند.

صبری گفت: اشغالگران نمی خواستند که مسلمانان نماز عید را در آرامش به جا بیاورند و سعی کردند به صحن های مسجد حمله  کنند.

به گزارش خبرنگار المیادین، درگیری هایی میان پلیس اسرائیل و فلسطینی ها در مسجد الاقصی و نزدیک باب المغاربه ادامه دارد.

پلیس رژیم اشغالگر برای متفرق کردن فلسطینی ها، به سمت آنها گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

بیش از یکصد هزار فلسطینی امروز (یکشنبه) از ساعات اولیه صبح  وارد مسجد الاقصی شدند و نماز عید قربان را در صحن آن اقامه کردند.

صهیونیست های تندرو در فراخوانی طی چند روز گذشته از هواداران خود خواستند که در روز عید قربان به طور گسترده به مسجد الاقصی یورش ببرند.