کربلا – ایرنا – مراسم باشکوه دعای عرفه ظهر امروز یکشنبه با حضور زائران عراقی و ایرانی و دیگر ملیت های مختلف جهان در منطقه بین الحرمین در کربلای معلا برگزار شد.

سرزمین کربلای معلا امروز به رغم گرمای شدید هوا و تابش شدید نور خورشید، شاهد حضور زائران از کشورهای مختلف به ویژه عراق و ایران بود که در سالروز عرفه، با حضور در منطقه بین الحرمین، این روز با برکت را به دعا و راز و نیاز گذراندند.

این مراسم به طور مستقیم از شبکه های مختلف تلویزیونی عراق پوشش مستقیم داده شد و یکی از روحانیون برجسته عراقی همانند سال های گذشته دعای ویژه روز عرفه را برای زائران قرائت کرد.

تصاویر و عکس های ارسالی از این مراسم نشان می دهد که زائران، منطقه بین الحرمین و خیابان های اطراف حرمین شریفین را در کربلا احاطه کرده و برخی برای فرار از گرمای شدید هوا و تیزی آفتاب، بر سر خود چتر گرفته یا پارچه هایی بر سر نهاده اند.

همزمان رسانه های عراقی، به نقل از فرماندار شهرستان مرزی مهران از توابع استان ایلام در غرب ایران نوشته اند که بیش از 250 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم دعای عرفه در کربلای معلا، در چند روز اخیر از مرز مهران عبور کرده اند.

«اسد قاسمی» افزوده است که گذرگاه بین المللی مهران در طول روزهای گذشته شاهد خیل عظیم زائرانی ایرانی بوده که کوشیده اند تا از این مرز، خود را مراسم دعای عرفه در کربلا برسانند.

به گفته وی، تعداد زائران عبوری از مرز مهران در مقایسه با سال گذشته افزایش 66 درصد داشته است.

در مراسم امروز زائران بین الحرمین برای امنیت و صلح در سرزمین های اسلامی و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و سلامت مراجع عظام و مقام معظم رهبری و مرجع عالی دینی در عراق آیت الله سیستانی دعا کردند.

بسیاری از زائران به برکت این روز مبارک، نذورات خود را در بین زائران حسینی توزیع کرده و به همدیگر حلول عید سعید قربان را تبریک گفتند.

 در عراق با دلیل اهتمام ویژه ای که مردم این کشور به عید سعید قربان می دهند دولت عراق از امروز یکشنبه به مدت یک هفته تعطیلی رسمی در سراسر کشور اعلام کرده است.

به همین مناسبت نیز نیروهای امنیتی عراق تدابیر ویژه امنیتی به مناسبت سالروز دعای عرفه در کربلای معلا به اجرا گذاشته و برای نخستین بار از یک سیستم پیشرفته دوربین های مدار بسته برای تامین امنیت مراسم عرفه در کربلا پرده برداری شد.

این سیستم مدار بسته پیشرفته را تولیت مقدس حسینی راه اندازی کرده و کلیه مناطق داخل و اطراف حرم را پوشش  می دهد./