مشهد- ایرنا- بیش از ۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت در خراسان رضوی که بیشتر آنها از اقشار محروم جامعه هستند به طور رایگان زیر پوشش برنامه ها و حمایت های بنیاد بین المللی پیشگیری از دیابت ایرانیان قرار دارند.

معاون آموزشی بنیاد بین المللی پیشگیری از دیابت ایرانیان روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این بنیاد در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را  ابتدا از شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون در مناطق مختلف کشور و خارج کشور شعبه دارد.

زهرا هنری افزود: بیماران مبتلا به دیابت زیر پوشش این بنیاد در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی نظیر مشهد، قوچان، سبزوار، نیشابور، چناران، تربت جام و طرقبه و شاندیز خدمات رسانی می شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون افزون بر ۳۰۰ نفر از مبتلایان به دیابت زیر پوشش بنیاد پیشگیری از دیابت ایرانیان کودک و نوجوان هستند که به دلیل ابتلا به "تیپ یک" دیابت باید  انسولین تزریق کنند.

معاون آموزشی بنیاد بین المللی پیشگیری از دیابت ایرانیان برنامه های بنیاد پیشگیری از دیابت برای افراد تحت پوشش را شامل همایش های آموزشی ماهانه با هدف پیشگیری و کنترل بیماری با همکاری شهرداری در فرهنگسراها، حمایت های دارویی، ارائه انسولین و سرنگ، اقدامات مددکاری و ارجاع مبتلایان با عوارض ثانویه به مراکز درمانی عنوان کرد.

هنری گفت: بنیاد پیشگیری از دیابت ایرانیان با هدف غربالگری و پیشگیری از بیماری دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور مستمر همایش های آموزشی مختلف را برای کارکنان نهادها و ادارات خراسان رضوی برگزار می کند.

بنیاد بین المللی پیشگیری از دیابت ایرانیان زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کند.

۳۰۲۷/۱۹۲۲